رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم:
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم گفت: طی سال جاری ۱۳۰ واحد تولیدی در قم نوسازی می‌شود که در این صورت کیفیت محصولات افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۵۹۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 18 April 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید گام‌هایی در بخش‌های مختلف برداریم، اظهار داشت: در عرصه تولید و عرضه نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها هستیم و در خصوص تولید، مؤلفه‌های وجود دارد که تولیدکنندگان می‌بایست با رعایت آنها به افزایش کیفیت و رسیدن به قیمت تمام شده مناسب دست یابند.

وی عنوان کرد: برخی از واحدهای تولیدی استان قم دارای ظرفیت پایین هستند که می‌شود با کمک کردن به آنها ظرفیت‌های خالی آنان را افزایش داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه واحدهایی در استان قم نیازمند بازسازی تکنولوژی هستند، افزود: برنامه داریم تا در سال جاری ۱۳۰ واحد تولیدی را نوسازی کنیم که در این صورت کیفیت محصول نیز افزایش خواهد یافت.

وی گفت: واحدهای تولیدی نیازمند تأمین نقدینگی هستند که در صورت در اختیار قرار دادن تسهیلات لازم از سوی بانک‌ها شاهد اثربخشی خوبی خواهیم بود.

سیجانی عنوان کرد: در سال ۹۶ توانستیم با برگزاری جلسات مستمر ستاد تسهیلات مسائل و مشکلات بخش تولید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و مصوبات این ستاد الزامات قانونی خواهد داشت.

واحدهای تولیدی باید برای صادرات توانمند شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید برای صادرات توانمند شوند افزود: امسال برای بحث صادرات واحدهای تولیدی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ردیف اعتباری دیده شده است که در استان قم تلاش می‌کنیم تا بخشی از این اعتبارات را جذب کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: در سال جاری اتمام طرح‌های نیمه تمام که پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد دارند در دستور کار قرار خواهد گرفت و سرمایه‌گذاری‌ها در استان قم به سمت صنایع دانش بنیان مواردی که در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی و همچنین محیط زیست است رو به افزایش است.

سیجانی عنوان کرد: فروشنده‌هایی که کالاهای داخلی را ترویج می‌کنند برای آنها مشوق‌های در نظر خواهیم گرفت که از جمله آنها عدم دریافت عوارض است که امیدواریم با جلسه‌ای که در این زمینه با شورای اسلامی شهر خواهیم داشت این مسئله نهایی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار