نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: با ایجاد یک انحصار، یک شبه میلیارد‌ها پول از جیب ملت وارد جیب سودجویان شد.
کد خبر: ۵۹۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 18 April 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای‌اسلامی،امروز (چهارشنبه 29 فروردین) در جلسه علنی پارلمان در نطق میان دستور، با اشاره به وضعیت صنعت خودرو در کشور، گفت: می‌توان از صنعت عقب‌مانده و ناتوان خودرو به عنوان "داعش آهنین و ارابه‌های مرگ" یاد کرد، صنعتی که آمار و ارقام نشان می‌دهد که توجیهی برای حمایت از آن وجود ندارد.

وی افزود: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است اما کالایی که حرمت و کرامت انسانی را نگه دارد. جان ایرانی مهم‌تر از کالای ایرانی‌ است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به آمار تلفات سال 95 بر حسب نوع خودرو، اظهار داشت: پراید در راس تلفات ناشی از خودرو است و پس از آن پژو، سمند و وانت پیکان قرار دارند.

پارسایی با بیان اینکه 241 هزار و دویست‌و سی‌ شش نفر طی 10 سال گذشته بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند، گفت: این عدد یعنی اینکه به ازای ایجاد هر شغل یک نفرکشته،2 نفرمعلول، 10 نفر مصدوم و 2 کودک یتیم شده‌اند. این چه اشتغال‌زایی است؟ آیا ما برای اشتغال‌زایی باید با مردم بجنگیم؟

وی با بیان اینکه تاکنون چندین انسان زنده در خودرو‌های ما سوختند، ادامه داد: اگر در دنیا یک خودرو باعث کشته شدن 5 نفر شود آن شرکت تمام خودرو‌های خود را از سطح جهان جمع‌آوری می‌کند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه در مقدمه قانون اساسی آمده که اقتصاد وسیله است نه هدف، گفت: در تحکیم بنیاد‌های اقتصادی، اصل رفع نیاز‌های انسان در جریان رشد و تکامل اوست نه همچون دیگر نظام‌های اقتصادی تمرکز و تکاثر ثروت و سود‌جویی، صنعت خودروی ما به جز سود‌جویی چه چیز دیگری دارد؟

پارسایی در بخش دیگری از نطق خود یادآور شد: در سال گذشته با ایجاد یک انحصار، یک شبه میلیارد‌ها پول از جیب ملت وارد جیب سودجویان شد.

پارسایی در پایان نطق خود اظهار کرد: بدهی شرکت ایران‌ خودرو 29 میلیارد هزار تومان است. بدهی 5 هزار میلیارد تومانی زیان انباشته مجموعه شرکت‌های ایران خودرو و بدهی 29 هزار میلیارد تومانی آن، نتیجه این همه حمایت از صنعت خودروسازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار