جواد نظام دوست موسس انجمن غار و غارشناسی کشور، با توجه به ظرفیت پنهان گردشگری در غار‌ها می‌توان، غارنوردی را پتانسیل جدیدی برای جذب گردشگران علمی معرفی کرد.
کد خبر: ۵۹۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 18 April 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رضایی نیا مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اعلام کرد: یک تیم شش نفره غارنورد و غارشناس ایتالیایی از اعضای موسسه علمی لاوانتا به مدت ۱۰ روز، از کوه‌ها و غار‌های نمکی جنوب کشور و فارس از جمله کنار سیاه، سنگ شکنان، گنبد‌های نمکی جهانی بریز و ده کویه در شهرستان‌های فیروزآباد، لارستان، جهرم بازدید کردند.

بنا بر این گزارش و به نقل از جواد نظام دوست موسس انجمن غار و غارشناسی کشور، با توجه به ظرفیت پنهان گردشگری در غار‌ها می‌توان، غارنوردی را پتانسیل جدیدی برای جذب گردشگران علمی معرفی کرد.

نظام دوست با اشاره به اینکه در ایران مناطق غارخیز فراوانی وجود دارد که می‌تواند جاذبه‌های خوبی برای گردشگران باشد، ادامه داد: ما غار را به عنوان یکی از منابع بالقوه و آماده برای گردشگری در کشور داریم که نیاز است برای جذب گردشگر، دستگاه‌های اجرایی و متولیان بخش خصوصی در معرفی این حوزه همکاری و مشارکت جدی‌تر داشته باشند.

گفتنی است، این گروه ایتالیایی عصر روز سه شنبه ۲۷ فروردین ماه سال جاری در نشستی با اساتید دانشگاه شیراز و سیستان و بلوچستان ضمن اطلاع رسانی از پیدا کردن شفت‌ها یا چاه‌های عمودی در گنبد‌های نمکی به مبادله تجربه‌های خود پرداختند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار