محمودی خبر داد: این حادثه ساعاتی پیش رخ داده و جزئیات آن طی ساعات آینده متعاقبا اعلام شده و تدابیری برای ایمن‌سازی این جاده که از حاشیه منطقه حفاظت‌شده بهرام گور یعنی یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های گورخر ایرانی می‌گذرد اتخاذ خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 18 April 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سعید محمودی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس، خبر از جان سپردن دو گورخر ایرانی طی تصادف جاده‌ای در حوالی شهرستان نیریز استان فارس داد.

محمودی ضمن اعلام این خبر گفت: این حادثه ساعاتی پیش رخ داده و جزئیات آن طی ساعات آینده متعاقبا اعلام شده و تدابیری برای ایمن‌سازی این جاده که از حاشیه منطقه حفاظت‌شده بهرام گور یعنی یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های گورخر ایرانی می‌گذرد اتخاذ خواهد شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور تنها منطقه ای در کشور است که جمعیت قابل ملاحظه و پویایی از گورخر آسیایی را در خود جای داده است. حضور دیگر گونه های ارزشمندی نظیر یوزپلنگ آسیایی، کاراکال، زاغ بور و هوبره ارزش اکولوژیکی این زیستگاه پهناور را دوچندان می کند. کل و بز، قوچ و میش، گراز، روباه، گرگ، کفتار، گربه جنگلی و جبیر در کنار کبک، تیهو، باقرقره و انواع پرندگان شکاری از دیگر گونه های جانوری این منطقه به شمار می روند.جاده آسفالته و پر تردد سیرجان – یزد از حاشیه منطقه حفاظت شده بهرام گور عبور می‌کند که از سال 1392 تا 1395 پنج گورخر بر اثر برخورد با خودروهای عبوری به کام مرگ کشیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار