اولین جلسه شورای اداری شهرستان شیراز در سال جدید به میزبانی شورای شهر و شهرداری شیراز برگزار شد که فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر و امام جمعه موقت شیراز در لین جلسه سخنرانی کردند.
کد خبر: ۵۹۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 18 April 2018

به گزارش تابناک فارس:فرماندار شیراز از بحران خشکسالی و کم آبی گفت و شهردار از معضل حاشیه نشینی در شیراز. رئیس شورای شهر هم مشکلات حمل و نقل و ترافیک را پیش کشید.

اما سخنان به درد بخور این جلسه که درد مردم بود را امام جمعه موقف شیراز گفت.

امام جمعه شهرك هاي شمال غرب و امام جمعه موقت شيراز در اين جلسه با اشاره به فرا رسيدن دهه حساب 100 امام (ره) و نيز سالروز تاسيس بنياد مسكن با اشاره به فعاليت اين نهادها در خانه دار شدن مردم و مشكلات حوزه مسكن گفت: در حال حاضر 24 ميليون خانوار در كشور حضور دارند اما به رغم وجود 27 ميليون منزل مسكوني در كشور بسياري از خانوارها منزل مسكوني ندارند. علت اين است كه از اين تعداد 6/2 ميليون واحد، خالي و 1/2 ميليون نفر نيز خانه دومي هستند كه سهم فارس از اين تعداد 200 هزار واحد مسكوني خالي است و ما در كل كشور 5/2 ميليون منزل مسكوني نياز داريم كه اگر سالي 700 هزار واحد ساخته شود مشكل مسكن ما حل مي شود.

حجت الاسلام مرادي ادامه داد: در حالي كه در كشورهاي خارجي اگر يك نفر شاغل با حقوق متوسط بخواهد خانه دار شود 3 تا 6 سال طول مي كشد اين رقم در كشور ما 12 سال است البته اين جداي از قشر كارگر است.

وي خواستار توجه و تقويت بيشتر حساب 100 شد و اظهار داشت: يكي ديگر از مواردي كه ما بايد در حوزه مسكن به آن توجه داشته باشيم بحث اشتغال در اين حوزه است كه در اين زمينه تنها با زمين خوردن كلنگ ساخت يك واحد مسكوني 130 شغل ايجاد و 400 واحد توليدي و صنعتي فعال مي شود.

حجت الاسلام مرادي با تبريك فرا رسيدن روز ارتش با اشاره به رشادت ارتشيان در دوران دفاع مقدس اضافه كرد: ما براي حفظ،‌ آزاد سازي و گرفتن هر كيلومتر از خاك كشور 14 شهيد و تعداد زيادي جانباز تقديم كرده ايم و ارتش نيز در طول اين مدت 48 هزار شهيد تقديم كرده و ارتشي ها در دوران دفاع مقدس 5/2 ميليون نفر بار به جبهه هاي جنگ رفته اند.

وي 80 درصد از مشكلات مردم را معيشتي و اقتصادي عنوان كرد و با تاكيد بر حمايت از توليد ملي به عنوان شعار امسال گفت: البته در حال حاضر 91 درصد از مواد غذايي ما توليد داخلي است اما بيشتر مشكلات مربوط به حوزه لوازم خانگي و تنها 5 درصد آن داخلي است. حجت الاسلام مرادي افزود: راه حل اساسي‌ آن است كه ادارات ما از كالاي ايراني استفاده كنند و ما ديگر امروز نيازي به ورود ريش مصنوعي از دوبي و اقلامي مثل خلال دندان و سنگ پا از خارج نداريم اين در حالي است كه با وارد كردن 20 ميليارد دلار كالا 2 ميليون شغل در كشور از بين مي رود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
اقا تو راست میگویی..اما اینها کمر بستند تا ایران را نابود نکنند دست بر در نیتستند .قیمتها را بشکنید تا کمر مردم شکسته نشده خانه باید قیمتش برگردد به سال82 .نه هرروز بالاتر رود خدا از احمدی نزاد نگذرد که کمر مردم را شکست با این هدفمند کردن یارانه ها ......باید قیمتها برگردد تا کار رونق پیدا کند مردم به سر سامان بسند مستجرین بیش تر ازاین نابود نشوند ازدواج رونق پیدا کند ....فقط با پایین اوردن قیمتها و برکشت همان سوبسید به کارخانه هها حذف یارانه هها ودوباره باید برگردیم به سال 82 خدا لعنت کند احمدی نژاد که کمر ملت را شکاند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
صدها هزار یخچال در مغازه ها ولی خیلی ها بی یخچال صد ها هزار بخاریدر مغازه هاوبعضی ها در سرما قصابی ها پر از گوشت وبعضی ها بی غذل مغازه های فرش فروشی پر از فرش وبعضی ها روی زمین وهمینطور می شود روی هزاران کالا که هست ولی عده زیادی ندارن صحبت کرد ولی همه انها صاحب دارد ونتیجه سالها زحمت است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
چرا بقیه حرفهایم را نگذاشتی .....خانه باید به قیمت تمام شده با سود 10 درصد با کارشناسی و تعیین قیمت مصالح بکار برده شده در ساختمان با مهر دادگستری فقط از طریق ارایئه اینترنتی و نه بنگاههای معاملاتی ثبت در دفاتر رسمی به فروش برسد .......اگر نمی ترسی که این قانون واقعا ایجاد شود و اجرا شود این را هم بگذار .ممنون . ناشناس اولی که نظرش را گذاشتی .....نمی خریم تا به قانون برگردیم ...قانون قبل از سال 57..دضمنا رای دادن را هم باز بگذار تا مردم رای بدهند ...البته کمی ترسناک است چون اکثر شما برج باروهایی دارید که می خواهید قالب مردم با سود 1000 درصد بکنید.7
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار