دبیر ستاد برگزاری یادروز سعدی گفت: مراسم گشایش یادروز سعدی در ساعت ۲۰ روز جمعه ۳۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۷ با حضور مقامات عالی کشور و استان فارس از جمله دکتر اشرف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و اسماعیل تبادار، استاندار فارس و نیز ­­سعدی‌پژوهان و سعدی‌دوستان در آرامگاه سعدی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱ 18 April 2018

کمالی سروستانی افزود:در این مراسم گروه موسیقی سنّتی «راز و نیاز» با هنرمندی سالار عقیلی به سعدی‌خوانی خواهد پرداخت.

مدیر مرکز سعدی‌شناسی افزود: از ساعت ۹ صبح روز شنبه اول اردیبهشت‌ماه نشست‌های علمی یادروز سعدی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد. در نشست‌های علمی استادانی چون غلامحسین ابراهیمی دینانی، اصغر دادبه، جعفر مؤید شیرازی، شمس لنگرودی، بهرام گرامی، محمدرضا خالصی و عبدالرضا مدرس‌زاده سخنرانی خواهند کرد.

او همچنین گفت: همزمان با یادروز سعدی موزه فرهنگ فارس در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و نیز نمایشگاه عکس و سند سعدیه و نسخ خطی سعدی در گالری تار و پود و نمایشگاه خوشنویسی «گفته سعدی» به همّت انجمن خوشنویسان فارس در جنب تالار سخنرانی افتتاح خواهد شد. علاوه بر این، پنجمین شماره دوفصلنامه ادبی ـ تخصصی سعدی‌شناسی که در واقع بیست و سومین جلد از مجموعه مقالات سعدی‌شناسی است و نیز پوستر و کارت‌های ویژه غزل سعدی همزمان با یادروز سعدی چاپ و منتشر خواهد شد.

کمالی سروستانی اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، در اول اردیبهشت‌ماه بازدید از آرامگاه سعدی را رایگان اعلام کرده است و در این روز علاوه بر سعدی‌خوانی، دومین همایش ایل عرب خمسه در بزرگداشت سعدی برگزار خواهد شد. شهرداری شیراز علاوه بر پذیرایی از بازدیدکنندگان آرامگاه سعدی هماهنگی لازم را برای اجرای نمایشی بر اساس آثار سعدی به کارگردانی استاد رزاقی سامان داده و تابلوها و اتوبوس‌های شهری را به شعرهای سعدی آراسته است.

به گفته او، همچنین در ادامۀ نشست‌های بین‌المللی سعدی و شاعران بزرگ جهان و پس از همایش‌های سعدی و پوشکین، یونس امره، سروانتس، متنبی، کنفوسیوس و هوگو در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین‌ماه همایش «سعدی و پترارک» به همّت مرکز فرهنگی شهر کتاب و با همکاری مرکز سعدی‌شناسی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در ایتالیا، دانشگاه ساپینزای رُم و دانشگاه بولونیا در تهران برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار