رئیس ستاد دیه استان فارس گفت: استان فارس با 40 زندانی زن بیشترین تعداد زندانی را در کشور به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۹۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ 16 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: اصغرتراب‌پور ظهرامروز در حاشیه نخستین نشست مشاوران امور بانوان سازمان‌های استان فارس اظهار داشت: استان فارس با 40 زندانی بیشترین زنان زندانی جرائم غیر عمد در میان دیگر استان‌های کشور‌ را دارد.

وی خاطرنشان کرد: با کمک خیران در 2 سال گذشته 12 زن زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزادشده‌اند که با احتساب این میزان نسبت به مدت مشابه سال 96 افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

رئیس ستاد دیه استان فارس تصریح کرد: وجود 40 زندانی زن جرائم غیر عمد در زندان‌های استان فارس به 4 میلیارد و 900 میلیون تومان کمک مالی نیاز دارد که در صورت محقق شدن 50 درصد از این هزینه مابقی از سوی ستاد دیه تأمین و پرداخت می‌شود.

تراب‌پور با اشاره به‌اینکه برای حمایت از زندانیانی که آزاد می‌شوند با پشتیبانی از سوی انجمن حمایت از زندانیان و مرکز مراقبت بعد از خروج از زندان وام خوداشتغالی دریافت می‌کنند، افزود: خیران می‌توانند برای کمک به آزادی زندانیان زن وجوه نقدی خود را به شماره‌حساب 1199 بانک رسالت واریز کنند.

وی بیان داشت: بیش از دوسوم زندانیان زن بالاتر از دیپلم هستند و نیز بیشترین زندانیان در این استان را جرائم مالی تشکیل می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: برای مقابله با وقوع جرم در میان جامعه زنان نیاز به پیشگیری از طریق فعالیت‌های فرهنگی است.

سولماز دهقانی خاطرنشان کرد: حمایت‌های روانی، اقتصادی و اجتماعی بعد از آزادی از دیگر عوامل پیشگیری از ورود مجدد این قشر از جامعه به زندان است.

وی تصریح کرد: تشکیل صندوق حمایت مالی با کمک خیران و نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای زنان زندانی ازجمله عوامل حمایت از زندانیان بعد از آزادی از زندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار