معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست فارس از تعطیلی ۴ واحد آلاینده‌ی صنعتی استان در سال گذاشته خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳ 15 April 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محسن جعفری‌نژاد معاون حفاظت محیط زیست فارس گفت: پارسال تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بازدید و پایش از منابع صنعتی و خدماتی فارس انجام شد که این بازدید‌ها منجر به صدور ۸۰۰ اخطار رفع آلودگی و این اخطار‌ها منجر به صدور حکم تعطیلی ۳۰ واحد و پلمب ۴ واحد آلاینده شد.

وی افزود: در راستای اجرای تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، ضمن ابلاغ اخطار رفع آلودگی به واحد‌های آلاینده، نام واحد‌هایی که اقدامات موثری طی مهلت زمان اعطاء شده انجام ندادند، در فهرست صنایع آلاینده استان درج شده است.

جعفری‌نژاد با بیان اینکه تعداد صنایعی که سال گذشته نامشان در فهرست واحد‌های آلاینده فارس درج شد ۹۵ واحد صنعتی را شامل می‌شود، گفت: در صورت اجرای اقدامات مثبت زیست محیطی و کنترل آلایند‌ها واحد‌های صنعتی خدماتی به عنوان صنعت سبز معرفی شده و از آن‌ها قدردانی می‌شود.

وی بیان کرد: در سال ۹۶ تعداد ۹ واحد صنعتی و خدماتی استان موفق به دریافت لوح صنعت سبز سازمان حفاظت محیط زیست شدند.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: کاهش آلودگی ناشی از پساب‌های تولیدی مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی و نصب سامانه پایش مستمر در خروجی اکثر آنها، ایجاد فضای سبز و مشجر مناسب، ارائه‌ی گزارش‌های خوداظهاری در بازه‌ی زمانی سه‌ماه یکبار توسط آزمایشگاه معتمد، جمع‌آوری و مدیریت پسماند تولیدی، بخشی از اقدامات واحد‌های صنعتی که موفق به دریافت لوح سبز شده‌اند، بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار