مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردکان از صدور 200 جلد سند مالکیت املاک روستایی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 11 April 2018

مسعود جدیدی، ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آغاز دهه حساب 100 حضرت امام (ره) گفت: این نهاد انقلابی به‌فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی و به‌منظور خانه‌دار شدن محرومین و توسعه و عمران روستاهای کشور تشکیل شد و تاکنون منشأ خدمات زیادی در سطح شهرها و روستاها بوده است.

وی افزود: شماره‌حساب 100 نیز از همان ابتدا تاکنون بانام مبارک حضرت امام (ره) در تمامی شعب بانک ملی در سراسر کشور مفتوح است که همشهریان و خیرین بزرگوار می‌توانند با کمک به این حساب درراه تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد مشارکت نمایند و در این امر خیر نیز سهیم شوند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردکان در ادامه به تشریح وظایف این نهاد پرداخت و اظهار داشت: تهیه طرح هادی روستاها، بهسازی بافت‌های باارزش روستایی و روستاهای هدف گردشگری، صدور سند مالکیت املاک در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با مشارکت سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، تملک، تفکیک و واگذاری زمین مسکونی در روستاها به افراد واجد شرایط، احداث و واگذاری واحدهای مسکونی شهری پس از واگذاری زمین از طرف وزارت راه و شهرسازی و واحدهای روستایی از محل تسهیلات بانکی و منابع داخلی، اعطای تسهیلات کم‌بهره بانکی جهت تعمیر یا احداث واحدهای مسکونی مقاوم در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با نظارت ناظرین نظام فنی روستایی، اجرای طرح هادی در روستاها شامل جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت معابر و محوطه‌سازی، پاسخگویی به استعلامات صدور پروانه‌های روستایی از عمده‌ترین وظایف و فعالیت‌های این نهاد است.

وی گفت: در سال گذشته طرح هادی 4 روستای سفیدکوه، ارجنان، کذابچه و کیکوه تهیه‌شده است و امسال نیز برنامه تهیه طرح هادی در روستاهای انارستان، عطر آباد، خواص کوه، چاه وراعون، ارموده و بازنگری طرح هادی در روستاهای حاجی‌آباد زرین و فخرآباد در دستور کارداریم.

جدیدی افزود: سال گذشته در 7 روستا طرح هادی شامل جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت اجرا شد و امسال در نظر داریم که برنامه جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت، محوطه‌سازی، احداث پارک و دیوار حفاظتی در 11 روستای سنگرد، مزرعه آقا، خرانق، حاجی‌آباد زرین، انجیر آوند، توت، حسن‌آباد انارکی، هفتادر، مزرعه نو، خلیل‌آباد و کم کوه را در قالب طرح هادی اجرا نماییم.

این مقام مسئول از واگذاری 190 قطعه زمین در روستاهای شهرستان و صدور 110 جلد سند مالکیت املاک روستایی در سال گذشته خبر داد و افزود: ان‌شاءالله در سال جدید 350 قطعه زمین در روستاها واگذار خواهد شد و در تلاش هستیم که بتوانیم 200 جلد سند مالکیت املاک روستایی را صادر کنیم.

وی گفت: در سال گذشته، عملیات احداث 52 واحد مسکن روستایی در روستای توت آغازشده است که در نیمه اول امسال واگذار خواهد شد و احداث 30 واحد مسکن روستایی و 25 واحد مسکن شهری در اردکان نیز برای سال جدید در دستور کار قرار دارد. درزمینهٔ اعطای تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن روستایی نیز در سال گذشته 60 فقره تسهیلات واگذار شد و امسال این تسهیلات به 80 فقره خواهد رسید و این خدمات موجب شده است که میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور به 40 درصد افزایش یابد.

جدیدی، در خصوص پاسخ به استعلامات صدور پروانه‌های روستایی نیز گفت: در سال گذشته 300 مورد پاسخ‌داده‌شده است و پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری نیز همین میزان به استعلامات صدور پروانه پاسخ داده شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردکان در پایان گفت: در سال گذشته 37 هکتار زمین جهت واگذاری به متقاضیان از منابع طبیعی تملک شده است و امسال نیز 55 هکتار زمین تملک و واگذار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار