رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس گفت: موضوع تنبیه بدنی دانش‌آموز شهرستان داراب در حال پیگیری است.
کد خبر: ۵۸۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 08 April 2018

تابناک فارس به نقل الز تسنیم:روز گذشته در رسانه‌های مجازی شهرستان داراب خبری مبنی بر تنبیه بدنی دانش‌آموز با کمربند در یکی از مدارس داراب منتشر شد.

در متن این خبر آمده است که معلم یکی از مدارس داراب که از دست دانش‌آموزان کلاس خشمگین شده بود در اولین روز پس از تعطیلات با کمربند به جان دانش‌آموزان افتاد و یکی از آنها را به شدت مضروب کرده است.

آثار ضرب و جرح این معلم بر قسمت‌های مختلف بدن این دانش‌آموز به صورت کبودی‌های متعدد در دست، پا، سینه، شکم، سینه و صورت مشهود بوده است.

خانواده این دانش‌آموز از مسئولین آموزش و پرورش داراب و مقامات قضایی درخواست کرده‌اند تا با معلم خاطی برخورد کرده و جلو تکرار این گونه اعمال خشونت بار را در مدارس بگیرند.

حمیدرضا شعبانی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس  با تاکید بر اینکه موضوع تنبیه‌ بدنی دانش‌آموز شهرستان داراب در حال پیگیری است، اظهار داشت: روز چهارشنبه پانزدهم فرورین‌ماه 97 گزارشی مبنی بر وقوع یک مورد تنبیه‌بدنی یک دانش‌آموز کلاس هشتم دبیرستان متوسطه اول پسرانه شهید خایفی شهر داراب واصل شد که بلافاصله تیمی متشکل از چند تن از کارشناسان اداره آموزش و پرورش داراب در مدرسه مربوطه حاضر و مامور بررسی و رسیدگی به این مساله شدند.

شعبانی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش اولیه مشخص شد که متاسفانه موضوع تنبیه‌بدنی این دانش‌آموز صحت داشته و آثار کبودی برروی برخی از قسمت‌های بدن این دانش‌آموز وجود دارد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس افزود: موضوع عدم تنبیه بدنی به صورت مکرر در بخشنامه‌های مختلف به اطلاع همکاران محترم فرهنگی رسانده شده است و هر چند صیانت از حریم همکاران فرهنگی وظیفه ذاتی ماست اما همانگونه که قبلا اشاره شده هرگونه تنبیه نیز خط قرمز آموزش و پرورش است.

شعبانی گفت: با صحبت با این همکار فرهنگی، ایشان از انجام این عمل ابراز پشیمانی و ندامت کرده و علت آن را عدم‌کنترل خشم خود در برابر بی‌انضباطی، شلوغ‌کاری و سر و صدای دانش‌آموزان عنوان کرده است.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس تصریح: هرچند اقداماتی برای دلجویی از اولیا و دانش‌آموز مضروب توسط خانواده این همکار و آموزش و پرورش داراب درحال انجام است اما به طور قطع تنبیه بدنی تخلف محسوب شده و این موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح مربوطه در این سازمان پیگیری خواهد شد.

شعبانی همچنین ضمن ابراز تاسف از وقوع چنین حادثه‌ای در این شهر با بیان اینکه این گونه اتفاقات در مدارس استان فراوانی زیادی ندارد و به ندرت شاهد وقوع چنین حوادثی است، گفت: هتک حرمت به ساحت معلم و دانش‌آموز هرچند اندک هم باشد بسیار حساس و خط قرمز ماست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار