صادرات آرد استان فارس به کشور قطر آغاز شد تا این بار نیز این استان در عرصه صادرات غلات کشور افتخار آفرین و پیشگام باشد.
کد خبر: ۵۸۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 07 April 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: این شرکت پس از دریافت سهم قابل توجهی از بازار آرد ایران و صادرات به عراق و سوریه، از اواخر اسفند 96 صادرات به کشور قطر را نیز آغاز کرد به نحوی که بر اساس تفاهم صورت گرفته، در حال حاضر به صورت هفتگی انواع محصولات شرکت آرد خوشه فارس به این کشور صادر می‌شود.

نکته قابل توجه در مورد بازار قطر این است که با توجه به شرایط اقلیمی و عواملی همچون روش‌های تغذیه ای نادرست که سبب سوء جذب آهن در بدن می‌شود، بخش اعظمی از سفارش این کشور مربوط به آرد غنی شده است.

در همین راستا این شرکت در ارزیابی و تحقیقات صورت گرفته با مشاوره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این نتیجه رسیدند که آرد صادر شده با غنی سازی مناسب می‌تواند به بهبود سلامت افراد در این کشور، کمک شایانی کند.

بر اساس این گزارش، در سال 96 شرکت آرد خوشه فارس حدود 48 هزار تن آرد و گندم به کشورهای عراق و عمان صادر و ارز آوری قابل توجهی برای کشور بویژه استان فارس داشت که بازتاب مثبتی در رسانه های ملی و بین المللی به همراه داشته است.

در صورتی که سیاست دولت تغییری نداشته باشد؛ این شرکت در نظر دارد، در سال 97 با تداوم برنامه صادرات آرد، برای تمام کشورهای حوزه خلیج فارس گام بلندی در راستای ارزآوری در این حوزه بردارد و برای این موضوع؛ میزان صادرات سالانه آن ٨0 تا 100 هزارتن پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار