نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:البته جای تاسف است که اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس چند ماه است که مسئول ندارد و این مشکل همواره فارس بوده که چندین کاندید معرفی می شود.
کد خبر: ۵۸۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 07 April 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: فرج الله رجبی صبح شنبه در نشست خبری خود با اشاره به اینکه نیازمند رویکرد جدید ملی هستیم افزود: سال گذشته با فراز و نشیب فراوان به پایان رسید که نتیجه آن نیز نیازمند بودن به نگاه جدید خارج از جناح بندی بود.

وی ادامه داد: نیازمند یک نگاه جدید در حوزه مدیریتی است و انتظاری که از اصلاح طلب ها می رود بیشتر است که باید به جایگاه خود بازگردند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اصلاح طلب ها با ادبیات و نگاهی خاص وارد عرصه سیاسی شدند و الزاماتی دارند که باید اجرایی شود که یکی از وظایف آنها توجه به خواسته های مردم است.

رجبی افزود: همیشه موضوع مطالبه نیست بلکه در برخی مواقع ارائه راه های جدید است زیرا اصولگرایان اگر از صندوق رای نیاورند در مباحث دیگر ورود دارند اما اصلاح طلب ها تنها راه خود را باید از صندوق رای پی گیری کنند.

وی ادامه داد: اصلاح طلب ها در مجلس نتوانستند همگرایی مناسبی داشته باشند و در سال جاری باید وظیفه خود را بهتر و شفاف تر انجام دهند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصلاح طلبی از یک نگاه و جناح سیاسی به یک رسالت تبدیل شده و به طور حتم اتحاد و همدلی اصلاح طلب ها به موفقیت کشور می انجامد.

رجبی در پاسخ به سوالی در خصوص حقوق ماهیانه گفت: اعدادی که به عنوان حقوق نمایندگان اعلام می شود صحیح نیست و نباید مردم را با نگاه های غیر دقیق منحرف کرد.

وی یادآور شد: برخی جامعه را می خواهند در یک گوشه فریز کنند و به دنبال موارد دیگر نباشند اگر کسانی نگران حقوق های زیاد و رانت هستند باید موضوع موسسات اعتباری پی گیری شود.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح بازگشت اموال نا مشروع وارد مجلس شد اما باید دید که قانونی برای بازگشت این اموال وجود دارد یا و اینکه شناسایی شده است یا خیر.

رجبی تاکید کرد: این قانون هیچ دستاوردی نخواهد داشت و تنها ذهن ها را به سمت دیگر می برد.

وی افزود: پایه حقوقی نمایندگان مجلس ۵ تا ۶ میلیون تومان است و اگر موضوع خانه و تردد است که باید چنین هزینه هایی ایجاد شود و تاکنون نیز موضوع افزایش ۷۰ درصدی حقوق را ندیده ام.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت استیضاح وزرا در سال گذشته نیز گفت: در موضوع استیضاح وزیر راه نمایندگان عقب کشیدند و به نظر فراکسیون عمل کردند.

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت خشکسالی نیز گفت: ما باید اتصال آب به خلیج فارس را در دستور کار قرار دهیم و برای یکبار به این سوال پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: اصلاح شیوه کشت و نوع آبیاری باید در دستور کار قرار گیرد و جلسات مختلفی نیز داشته ایم.

نماینده شیراز تاکید کرد: در برخی مواقع باید اعمال حاکمیت کنیم و چاه های غیر مجاز هرچه بیشتر مصدود شود.

رجبی تاکید کرد: متوجه شدم که از سرشاخه های آب استان فارس به استانهای ساحلی آب داده می شود در حالیکه استانهای ساحلی می توانند از آب دریا پس از شیرین کردن استفاده کنند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشکل عمده وزارت راه و شهرسازی عدم فعالیت و تحرک در بخش مسکن است که در عمل این موضوع تعطیل است و اینکه هر روز در خصوص زلزله حرف می زنیم باید دید مسئول توسعه شهری و مقاوم سازی چه مجموعه ای است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پایتخت فرهنگی بودن شیراز گفت: برای این کار تمامی مسئولین و بخش های مختلف وظیفه ای دارند و اگر زمانی شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی مطرح شد همه مسئولین متحد بودند.

رجبی تاکید کرد: البته جای تاسف است که اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس چند ماه است که مسئول ندارد و این مشکل همواره فارس بوده که چندین کاندید معرفی می شود.

نماینده شیراز در خصوص معیشت مردم، گفت: منویات مردم اگر قانونی اجرایی شود هیچگاه به کف خیابان نخواهند آمد اما اگر چنین نشد کار مردم به خیابان خواهد رسید.

وی ادامه داد: اگر نخواهیم حرف ها و مطالبات مردم را از تریبون رسمی مطرح کنیم حتی اگر هزینه داشته باشد به طور حتم کشور با مشکل مواجه می شود.

رجبی تاکید کرد: مردم مشکلاتی دارند که اطلاح طلب و اصولگرا وظیفه رفع و حل این مشکلات را دارند.

نماینده شیراز در خصوص سانسورهای صدا و سیما نیز گفت: هیچگونه مخالفتی با ارزش ها نداریم اما باید به سوالات مردم پاسخ گفت باید تکلیف خودمان را با مسائل سیاسی، فرهنگی و... مشخص کنیم.

وی یادآور شد: در خصوص نباید ها اطلاعاتی داریم اما بگویند که چه کاری باید انجام داد و باید ترسید که جوانان ما به سمت دیگر بروند در حالیکه باید به جوان راه ها را نشان داد.

رجبی تصریح کرد: فیلترینگ تلگرام نیز موضوع دیگر است زیرا امکانات و پیشرفت های امروز دیگر بحثی در مقابله با تکنولوژی مطرح نیست.

نماینده شیراز تاکید کرد: باید یکسری آزادی عمومی ترویج شود و خود مردم و رسانه ها در مقابل تندروی خواهند ایستاد.

وی افزود: باید اعتماد سازی کرد و اجازه داد جوانان حرف بزنند، حرف احمدی نژاد را تحمل می کنیم اما حرف جوانان را تحمل نمی کنیم باید با همان مصلحت اندیشی که در مقابل احمدی نژاد می شود در موضوع جوانان نیز مصلحت اندیشی شود.

رجبی در پاسخ به سوالی در خصوص مجمع نمایندگان و تاثیر آنها در مدیریت استان نیز گفت: زمانیکه رئیس مجمع نمایندگان هر ۶ ماه یک نفر باشد و بدون توجه به سوابق و داشته ها یک نفر با قرعه کشی انتخاب می شود وضعیت همین است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچگاه از تفکر خود عقب نشینی نکردم اما در برخی مواقع برای مقابله با مشکلات و ایجاد آشوب جدید سکوت کردم.

وی با پیش بینی وضعیت نرخ دلار در سال جاری نیز گفت: به طور حتم قیمت دلار به کمتر از ۴۵۰۰ نخواهد رسید اما تا چه میزان افزایش خواهد داشت قابل پیش بینی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار