سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس برای ششمین سال پیاپی، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در زمینه پذیرش و اسکان نوروزی فرهنگیان شد.
کد خبر: ۵۸۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 03 April 2018

عبدالرسول احمدی با اعلام این خبر گفت: در نوروز ۹۷، بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در ستاد های اسکان نوروزی آموزش و پرورش سراسر کشور اسکان داده شده اند که استان فارس با پذیرش بیش از ۶۰۸ هزار مسافر در این مدت، رکوردار بیشترین جذب مسافر بوده است.

رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس افزود: بر اساس همین آماربعد از فارس استانهای اصفهان ، خراسان رضوی ، خوزستان ، هرمزگان ، بوشهر ،گیلان ، یزد ، مازندران، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، گلستان و کردستان به ترتیب بیشترین پذیرش مسافرین فرهنگی را از آن خود کردند.

احمدی گفت: با پایان کار ستاد اسکان نوروزی در مدارس فارس ، در مجموع ۶۰۸ هزار و ۵۱۴ نفر در قالب ۱۶۹ هزار خانواده و بیش از یک میلیون ۸۲۵ هزار نفر روز، در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.

رئیس ستاد اسکان مهمانان نوروزی فرهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به آمادگی ستاد اسکان فرهنگیان استان فارس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی گفت:امسال دراستان ۱۳ هزار و ۴۷۲ کلاس درس درقالب بیش از یک هزار ۶۸۰ مدرسه استان برای اسکان اززائران و مهمانان فرهنگی در نوروز پیش بینی شده بود

احمدی گفت:علاوه بر مدارس وکلاس های درس، ۳۶ سالن ورزشی، ۳ خوابگاه دانشگاهی ، ۳ خوابگاه دانش آموزی، ۳ خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب آمادگی ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان را داشت.

وی گفت: در نوروز ۹۷، اسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی در استان فارس و شیراز در سه گروه "ویژه، الف و ب" شامل: ۴۸۰ کلاس (ویژه)، ۴۹۶۲ کلاس گروه (الف) و۸۰۳۰ کلاس گروه (ب) انجام شد.

رییس ستاد اسکان مهمانان نوروزی فرهنگی آموزش وپرورش فارس تصریح کرد: خوابگاه های دانش آموزی و دانشجویی محل اسکان گروه (ویژه) با امکانات تخت خواب، پتو، فرش، یخچال، تلویزیون و حمام، مدارس و کلاس ها گروه (الف) دارای تمامی امکانات به جز تخت خواب و گاهی تلویزیون است و در گروه (ب) ، امکانات یخچال و تلویزیون به صورت مشترک وجود داشت و سایر امکانات به جز تخت خواب در اختیار مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی قرار می گرفت.

احمدی گفت: براساس آخرین اطلاعات این میزان آماده سازی باعث شده که استان فارس بیشترین ظرفیت پذیرش واسکان مهمانان فرهنگی را در کشور دارا باشد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس در خصوص ظرفیت پذیرش میهمان در شیراز نیزاظهار داشت: در شهر شیراز ۵۷۰ مدرسه با ظرفیت ۵هزار ۱۵۰ کلاس، ۵ خانه معلم با تخصیص ۱۲۰ اتاق، ۵ خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت ۴۰۰ تخت،۳ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۶۰۰ تخت، ۸ سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار