مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۲۷۳ نفر از ۲۵ اسفندماه ۹۶ تا شامگاه جمعه دهم فروردین ۱۳۹۷ از آثار فرهنگی تاریخی تحت پوشش این اداره کل در فارس دیدن کردند که افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۵۸۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱ 31 March 2018

 

مصیب امیری افزود: آمار بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی استان فارس در مدت مشابه پارسال، یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۳۷ نفر بود.

امیری گفت: همچنین از ۲۷ اسفنندماه ۱۳۹۶ تا شامگاه دهم فروردین ۱۳۹۷، سه میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۰۷ نفر اسکان داده شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که دو میلیون و ۵۶۲ هزار و ۴۶۶ نفر بوده ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: مجموعه فرهنگی حافظیه با ثبت آمار بازدید ۴۲۵ هزار و ۸۵۸ نفر در صدر فهرست مکان‌های مورد علاقه گردشگران در استان فارس قرار دارد.

وی اظهار کرد: مجموعه تخت جمشید نیز در این مدت ۳۴۸ هزار و ۶۳۰ بازدید کننده داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: مجموعه‌های فرهنگی سعدی با ۲۸۶ هزار و ۶۶۰ نفر، مجموعه میراث جهانی پاسارگاد با ۱۹۲ هزار و ۱۵ نفر و ارگ کریمخان زند با ۱۴۷ هزار و ۵۰۹ نفر از دیگر مکان‌های پربازدید گردشگران در سفر به این استان در این مدت بوده اند.

سرهنگ دهقان جانشین رئیس پلیس راه شمال فارس هم گفت: از آغاز طرح ترافیک نوروزی تا امروز، بیش ۱۶۰ هزار تخلف در استان اعمال قانون شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیون تردد در جاده‌های فارس تا امروز ثبت شده است، افزود: این تعداد تردد نسبت به پارسال ۳۰ در صد افزایش دارد و این استان، رتبه پنج کشور را در این خصوص دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار