نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم و مسئولان برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی وظایفی دارند که لازمه تحقق این شعار ارتقای کیفیت تولیدات از طرف تولید کنندگان است.
کد خبر: ۵۸۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 27 March 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: فرج الله رجبی افزود: برای تحقق شعار سال 1397 که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است دو کار باید به صورت موازی انجام شود که ابتدا باید سیاستگذاران و مجموعه حاکمیت کالای ایرانی را تقویت و سپس مردم از کالای ایرانی حمایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی ابتدا باید از بخش صنعت آغاز شود گفت: کالای ایرانی حتما باید حمایت شود اما تولیدکنندگان کالای ایرانی نیز باید بدانند موظف هستند در یک دوره زمانی خود را به استانداردهای جهانی برسانند تا کالایشان قابلیت رقابت در عرصه صادرات پیدا کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در حوزه تولید خودرو سال هاست از تولید خودرو ملی حمایت می کنیم، قیمت خودرو را گرانتر می پردازیم و تعرفه های ورود اتومبیل را بالا می بریم اما از آن طرف خودروسازان هرگز به این نقطه نرسیدند که وظیفه دارند خودشان را به استانداردها نزدیک کنند و با کالاهای مشابه رقابت کنند.
رجبی افزود: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید در سیاستگذاری ها به موضوع فعال سازی بخش تولید و دستیابی به استانداردهای جهانی توجه کنند و مردم نیز به موضوع حمایت از کالای ایرانی به عنوان یک ضرورت اقتصاد ملی توجه کنند.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان نباید تصور کنند حمایت از کالای ایرانی،خیابان یک طرفه است و تنها مردم باید از تولید آنان حمایت کنند بلکه آنان نیز باید در یک بازه زمانی به کیفیت محصولات و استانداردسازی آن بپردازند تا رشد واقعی را در اقتصاد شاهد باشیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی به ‌مناسبت آغاز سال 1397 این سال را سال « حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار