استاندار فارس گفت: ملاک ارزیابی دستگاه های اجرایی، استفاده از تولیدات و محصولات دانش بنیان است که نخبگان این استان تولید می کنند.
کد خبر: ۵۸۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 27 March 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس: اسماعیل تبادار در جمع مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی و روسای دانشگاه های فارس در شیراز افزود:مدیران و ذیحسابان دستگاه های اجرایی موظفند که مصوبه هیات وزیران و بخشنامه وزارت کشور را به فوریت اجرایی کنند.
هیات وزیران در نخستین جلسه خود در سال 97 که یکشنبه پنجم فروردین برگزار شد، خرید کالاهای خارجی را که مشابه آن در داخل تولید می شود برای تمام دستگاه های دولتی براساس فهرستی که از این کالاها تهیه شده و به تایید دولت رسیده ممنوع اعلام کرد.
وزیر کشور نیز طی بخشنامه ای به استانداران و معاونان این وزارتخانه، خرید و مصرف هرگونه کالای خارجی را در این وزارتخانه ممنوع کرد.
استاندار فارس ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حمایت از کالای ایرانی، تمام دستگاه های اجرایی و آحاد مردم باید در تحقق این شعار بکوشند.
تبادار، بر لزوم اقدام دستگاه های اجرایی در جهت فرهنگ سازی و اعتماد سازی در بین اقشار مختلف مردم برای مصرف کالاهای ایرانی تاکید کرد و افزود: تولید کنندگان نیز باید متناسب با سلیقه مصرف کننده کالای با کیفیت و مطابق با استاندارد به بازار عرضه کنند و قطعا این امر مهم زمینه ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و کاهش وابستگی به کالای خارجی را به دنبال خواهد داشت.
وی، با اشاره به جایگاه دانشگاه های استان در عرصه ملی و قابلیت ها و ظرفیت های آنها اضافه کرد: نقش دانشگاه ها باید در توسعه استان پررنگ تر شود.
استاندار فارس، یکی از مشکلات و معضلات پیش روی استان را مساله خشکسالی برشمرد و گفت: برای برون رفت از این مشکل باید تمهیدات لازم اتخاذ و پروژه ها و برنامه های متناسب با شرایط کم آبی در استان تعریف و طراحی شود.
تبادار همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران خواست که در سال جدید برای شناسایی و رفع مشکلات مردم حضور بیشتری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار