رئیس کمیسیون عمران گفت: ۱.۵ میلیارد دلار برداشتی از صندوق توسعه برای اشتغالزایی با استفاده از ارتباطات و پشت پرده‌ها تنها در اختیار افراد خاص قرار گرفت.
کد خبر: ۵۸۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 27 March 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران، با بیان اینکه شعار سال ۹۶ درباره اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عملیاتی نشده است، گفت: دولت برای بالا بردن رقم اشتغالزایی ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرد.

وی ادامه داد: این مبلغ قرار بود در روستا‌ها و شهر‌های کوچک اشتغال ایجاد کند، اما ظاهرا به صورت صحیح در مسیر اشتغالزایی سرمایه‌گذاری نشده است.

نماینده مردم جهرم تاکید کرد: بیشتر روابط، ارتباطات و گفت‌وگو‌های پشت پرده موجب شده تا این منابع تنها در اختیار افراد خاصی قرار بگیرد، لذا نمی‌توان با اینگونه رفتار‌ها اشتغالزایی کرد.

رضایی کوچی با بیان اینکه قرار بود حتی از منابعی غیر از صندوق توسعه ملی در کشور اشتغال ایجاد شود، بیان کرد: رونق در بخش مسکن می‌توانست به نوعی موجب اشتغالزایی شود، به طور متوسط سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز داریم که اکنون تنها ۴۰۰ هزار واحد ساخته می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: ۵۰۰ هزار مهندس ساختمان بیکار در کشور داریم که به رانندگی برای تاکسی، آژانس و اسنپ روی آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یک کارگر ساختمانی در ماه بیشتر از ۸ روز نمی‌تواند کار پیدا کند، تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی فعال نشده، لذا اشتغال هم به وجود نیامده است.

نماینده مردم جهرم با بیان اینکه باید با مشاهده مقدار فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و شهرک‌های صنعتی میزان اشتغالزایی اعلامی دولت را حس کرد، افزود: البته بخشی از این کاستی‌ها به خود ما باز می‌گردد به طور مثال در بودجه سال ۹۷ سیاست خاصی برای حمایت از اشتغالزایی دیده نشده است.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه دولت در بخش اجرا به ویژه در شهرستان‌ها موفق عمل نکرده است، گفت: نمی‌گویم که هیچ کاری انجام نشده، اما نسبت به انتظارات مقام معظم رهبری، مردم و همچنین بستر موجود در کشور اقدامی انجام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار