رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم گفت: موقعیت این شهرستان در مسیر گردشگری پاسارگاد و میمند و واقع شدن در مثلث گردشگری یزد، اصفهان و فارس، افزایش 10 درصدی مسافران و بویژه گردشگران خارجی را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۵۸۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 27 March 2018

محمد یزدانی افزود: البته جهانی شدن شهر یزد نیز از عوامل اصلی حضور بیشتر مسافران در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته است.
وی با اشاره به وجود کمپ های عشایری در مناطق کرخنگان و کندر ولی عصر و وجود اقامتگاههای بوم گردی در هرات و مروست گفت: تا روز ششم فروردین ماه بیش از 6 هزار نفر در کمپ‌های نوروزی خاتم به صورت موقت اقامت داشته اند.
به گفته وی امسال با همکاری آموزش و پرورش فضاهای خوبی جهت اسکان مسافران مهیا شد .
وی در ادامه ضمن بیان اینکه بازدید گردشگران از این شهرستان تا روز ششم نوروز 97 نسب به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشت افزود: از اول نوروز تاکنون بیش از 16 هزار نفر گردشگر از جاذبه های شهرستان خاتم بازدید کردند.
وی یادآور شد: این تعداد گردشگر داخلی و خارجی از آثار، جاذبه‌های تاریخی، مناطق جنگلی و دیگر دیدنی های این شهرستان بازدید نمودند.
این مسوول گفت: منطقه تفریحی سرچشمه هرات، جنگل های باغ شادی ، قلعه مروست و بافت های تاریخی دراین مدت بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود اختصاص داده اند . 
یزدانی خاطر نشان کرد: امسال 2 نوروزگاه در محل شیخ عبدالله مروست و سرچشمه نهر مسیح آماده شده که ویترینی از توانمندی ها و پتانسیل های بالقوه گردشگری اعم از بازی های بومی و محلی ، نی و آواههای محلی ، عرصه محصولات دامی و عشایری و کشاورزی و گیاهی و صنایع دستی شهرستان را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار