رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خاتم گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا پنجمین روز فروردین ماه 97 ، 16 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۵۸۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 26 March 2018

محمد یزدانی جاذبه های مورد بازدید را منطقه تفریحی سرچشمه هرات، جنگل های باغ شادی دهستان چاهک ، قلعه مروست و بافت تاریخی هرات و مروست ذکر کرد که شاهد بیشترین بازدید کننده بود . 
وی بیان کرد: با توجه به ثبت بخشی از بافت قدیم شهر یزد در تیر ماه سال 96 در فهرست میراث جهانی و قرار داشتن خاتم در مسیر گردشگری پاسارگاد - میمند و نیز واقع شدن آن در مثلث گردشگری یزد ، اصفهان و فارس عامل افزایش بازدید گردشگران از این شهرستان است. 
یزدانی اظهار کرد: امسال 2جشن نوروزگاه در محل شیخ عبدالله مروست و سرچشمه نهر مسیح برگزار شد که بخشی از توانمندی های بالقوه گردشگری اعم از بازی های بومی و محلی ، نی و آواهای محلی ، عرضه محصولات دامی، عشایری ،کشاورزی ،گیاهی و صنایع دستی شهرستان را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.
این مسئول از وجود کمپ های عشایری در منطقه کرخنگان و کندر ولی عصر و وجود اقامتگاه های بوم گردی در مروست و هرات خبر داد و اظهار کرد: امسال با همکاری آموزش و پرورش مکان های خوبی برای اسکان مسافران مهیا شده است.
به گفته یزدانی در این مدت 6هزار اقامت شب مسافران نوروزی در کمپ‌های شهرستان ثبت شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار