معاون اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اهمیت علمی کردن بازار از کسب رتبه اول کمیسیون نظارت استان فارس در سال 96 خبر داد.
کد خبر: ۵۸۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 21 March 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس: وحید رضا محمودزاده در همایش سراسری روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت و اصناف فارس و سیزدهمین کمیسیون نظارت مرکز استان اظهار داشت: فراهم کردن زمینه‌ رضایت‌مندی اصناف با استفاده از راهکار علمی، عملی و با حضور افراد دانشگاهی در بازار ضرورت دارد و باید از اطلاعات علمی افراد دانشگاهی برای رونق بازار استفاده شود.

وی با اشاره به برگزاری 237 جلسه کمیسیون نظارت با یک هزار و 472 مصوبه در سال 96 در سطح استان فارس، افزود: لازم به ذکر است که کمیسیون نظارت استان فارس در سال 95-96 حائز رتبه برتر در بین استان‌های کشور شد و استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی نیز به ترتیب رتبه دو تا چهارم کسب کردند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس پیرامون صدور 19 هزار و 540 پروانه کسب در استان، گفت: صدور پروانه‌های کسب عادی – ایثارگری در مرکز استان تعداد 8 هزار و 586 فقره و در سایر شهرستان‌ها 10 هزار و 954 فقره است.

محمود زاده تصریح کرد: در سال 96 در مرکز استان تعداد 473 بازرسی از تشکل‌های صنفی صورت پذیرفته و در نرخ‌گذاری کالا و خدمات صنفی هم مجموعاً 250 مورد در استان انجام‌شده است.

وی در خصوص برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها مطرح کرد: نکته حائز اهمیت پیگیری الکترونیکی کردن فرآیند برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی بود که فارس به‌عنوان اولین استان در سطح کشور این مهم را عملیاتی کرد و تمامی انتخابات به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: سایت ایرانیان اصناف بزرگ‌ترین و جامع‌ترین بانک اطلاعاتی اصناف کشور است که در این سامانه انتخابات، آموزش، رسیدگی به شکایات، صدور و تمدید پروانه کسب، پرداخت الکترونیکی و... انجام می‌شود.

محمود زاده بیان کرد: تعداد شعب فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای فعال در سطح استان 137 مورد است که باهدف اصلاح شبکه توزیع، کاهش قیمت‌ها، تأمین مناسب کالا، رضایت‌مندی مصرف‌کننده و صرف جویی در وقت و کاهش ترافیک عملیاتی شده است.

رئیس اتاق اصناف استان فارس ضمن گلایه از موازی کاری در حوزه اصناف استان فارس گفت: نامی قدیمی‌تر از اصناف به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل غیردولتی در بنگاه‌های اقتصادی کشور به چشم نمی‌خورد که خود نشان از جایگاه نقش و اهمیت بی‌بدیل این رکن مهم در نظام اقتصادی اجتماعی کشور است، بنابراین ضرورت دارد تا همه مسؤولین با برنامه‌ریزی مدون و استفاده از ظرفیت علمی روز در رونق و توسعه و بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال استفاده بهینه را ببرند.

سید محمود هاشمی با اشاره به اینکه امروز نقش اصناف بر کسی پوشیده نیست و این تشکل مردمی در همه ادوار نقش مؤثر و تأثیرگذاری در کشور داشته، تصریح کرد: هم‌اکنون نقش اصناف در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار پراهمیت و کلیدی بوده و در تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی بابیان اینکه لازم است جایگاه اصناف با پیروی از شعار «تعالی اخلاق کسب‌وکار» و «کاسب حبیب‌الله» است به‌عنوان نهاد مردمی در کشور و استان تبیین شود، افزود: اصناف فارس سهم بزرگی در تأمین شغل و در ارتقاء امنیت اقتصادی جامعه را بر عهده‌دارند، لذا دولت در تسهیل سایر فعالیت‌های بازاریان حل معضلات و پرداخت تسهیلات به اصناف توجه ویژه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار