رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎‎های پزشکی استان یزد با اشاره به آمادگی کامل استان یزد برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی، از فعالیت 52 پایگاه اورژانس در سطح این استان طی ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 18 March 2018

احمد دهقان، با اشاره به آمادگی کامل اورژانس 115 و تیم‌های امداد و عملیات استان یزد در ایام نوروز، گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد مانند سال‌های گذشته با افزایش چهار پایگاه در کل استان یزد نسبت به سال گذشته و با دارا بودن 52 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در جاده‌ها و مراکز شهری در ایام عید نوروز در اختیار مردم قرار دارد.

وی افزود: طبق دستورالعمل وزارت خانه همکاران ما در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد موظف هستند که در ساعت‌های خاصی از روز را جهت آرامش مسافران نوروزی در تمام پایگاه‌های جاده‌‌ای استقرار یابند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎‎های پزشکی استان یزد امسال با توجه به ثبت جهانی یزد و اینکه میهمانان زیادی به استان یزد ترغیب می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود که امداد خواهی و کمک از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد؛ لذا با دستگاه‌های مختلفی هماهنگی گوناگونی صورت گرفته است تا آمادگی کامل در این راستا وجود داشته باشد.

دهقان با تأکید بر اینکه در نوروز 96 برای نخستین بار، اورژانس هوایی استان با توان فنی و عملیاتی بالا، در حوادث ترافیکی دسته‌جمعی و بروز حادثه در راستای خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان فعال است، خاطرنشان کرد: امکان فرود این بالگردهای هوایی در کل استان یزد حدود 100 نقطه است که در صورت نیاز مشمول ارائه خدمت می‌شود؛ همچنین یک اتوبوس آمبولانس در راستای حوادث جمعی نیز در ایام نوروز از آمادگی لازم برخوردار است.

این مقام مسئول بابیان اینکه امسال برای اولین بار تیم CBRNE که مختص حوادث شیمیایی، بیولوژیک و سایر حوادث حوزه پدافند است، در استان یزد فعال‌شده است، بیان داشت: شروع کد بانوان در استان یزد از اتفاقات خوب سال پیشرو است که در ایام نوروز استارت این اقدام می‌خورد و امید است در فصل بهار این مهم به‌صورت کامل عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه طرح خدمات سلامت از 24 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 15 فرودین ماه ادامه دارد، اذعان کرد: طی این مدت تمام پرسنل در تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی جاده‌ای و شهری در آماده‌باش صددرصدی هستند؛ همچنین هم‌زمان با اورژانس، تمام بیمارستان‌های سطح شهر در آماده‌باش کامل بسر می‌برند.

وی در پایان عنوان کرد: شهروندان و مسافران نوروزی می‌توانند هرگونه تخلف و یا شکایت از واحدهای بهداشت، درمان، غذا و دارو را با تلفن 190 به‌صورت 24 ساعته مطرح کنند و همچنین شماره 37241333 در خدمت مردم است تا هرگونه تخلف و یا شکایت از واحدهای بهداشت، درمان، غذا و دارو استان یزد را گزارش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار