امام‌جمعه موقت شیراز:عدالت اجرا نخواهد شد مگر با دزدها و رانت خورها مقابله کرد و مهم نیست که این رانت‌خوارها چه کسانی باشند، حتی اگر برادر رئیس‌جمهور و معاون آن نیز بود باید با آنان مقابله کرد.
کد خبر: ۵۸۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 17 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردکانی در آخرین خطبه نماز جمعه سال 96 با اشاره به ایام نوروز و لزوم توجه به سنت‌های پسندیده اظهار داشت: برخی سنت‌های غلط در نوروز مانند اسراف در خریدن میوه و شیرینی، آجیل و تفاخر و خودنمایی باب شده که به جد باید از آن پرهیز کرد.

وی افزود: در همین شهر کسانی هستند که ماه‌ها گوشت نخورده‌اند، آن‌وقت واقعاً به‌دوراز انسانیت است که ما از سر سیری غذا را در سطل آشغال بریزیم، زیرا بیشتر از حد نیاز خود خریداری کرده‌ایم.

امام‌جمعه موقت شیراز ادامه داد: قراردادن 10 مدل شیرینی و میوه بر سر سفره عید جز اشرافی گری و تجمل‌گرایی هیچ معنایی ندارد و متأسفانه این مسائل سنت‌های اشتباهی است که به‌غلط در نوروز باب شده و مردم فرهیخته ما باید چنین تفکری را از خود دور کنند.

رضوی اردکانی با بیان اینکه نوروز به ما درس توحید می‌دهد، خاطرنشان کرد: باید سنت‌های پسندیده مانند ساده زیستی و عدم تجمل‌گرایی را در مهمانی‌ها رعایت کنیم و نوروز با همین سادگی‌ها زیباست نه اینکه با اشرافی گری، تفاخر، به دنبال خودنمایی به دیگران باشیم که این کارها جز جاهلیت چیز دیگری نیست.

وی همچنین گفت: یکی از آفات نوروز در برخی از مکان‌ها لهو و لعب است که انتظار می‌رود مردم از انجام چنین کارهایی پرهیز کنند و مرتکب گناه نشوند، چراکه جنبه‌ها مثبت نوروز بیش از جنبه‌های منفی آن است.

امام‌جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به سال 97 و لزوم مبارزه با فساد اشاره کرد و اظهار داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید کردند سال 97 باید سال مبارزه بی‌امان با فساد باشد.

رضوی اردکانی افزود: عدالت اجرا نخواهد شد مگر با دزدها و رانت خورها مقابله کرد و مهم نیست که این رانت‌خوارها چه کسانی باشند، حتی اگر برادر رئیس‌جمهور و معاون آن نیز بود باید با آنان مقابله کرد.

وی ادامه داد: بنده نمی‌دانم قوه قضائیه چکار می‌کند و چرا با رانت‌خوارها با تسامح برخورد می‌شود، درصورتی‌که باید چنین افرادی را محکوم کرد و شلاق زد تا درس عبرتی برای دیگران باشد و مردم به عدالت امیدوار شوند.

امام‌جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود در تذکری به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال‌های اخیر اتفاقاتی افتاده که معلوم نیست کجایش قانونی است و به‌عنوان نمونه سازمان امور اراضی شبانه مانند قوم مغول به باغات مردم حمله کرده و آن‌ها را تخریب کرده است! بدون آنکه از قبل به صاحبان آن خبر دهد.

وی با بیان اینکه اگر این کار سازمان امور اراضی قانونی است، چرا شبانه به تخریب باغ مردم می‌پردازند و درختان 20 ساله را در منطقه همایجان قلع‌وقمع می‌کنند؟ اظهار داشت: بنده و فرزندانم در این منطقه هیچ ملکی نداریم و اگر این حرف‌ها را می‌زنم برای دفاع از آن آموزگار بازنشسته‌ای است که با پاداش پایان خدمت خود باغی را خریده تا چند درخت در آن بکارد و از آن استفاده کند، آن‌وقت سازمان جهاد کشاورزی لودر گذاشته و آن را تخریب می‌کند.

رضوی اردکانی با ناپسند خواندن این حرکت سازمان کشاورزی اظهار داشت: این مملکت به‌اندازه کافی ضدانقلاب دارد و نباید این سازمان با کارهای نسنجیده خود بر ضدانقلاب‌ها اضافه کند، آخر چرا باید برای نظام دشمن بتراشیم.

امام‌جمعه موقت شیراز ادامه داد: اگر کارمندان شما بیکار هستند که بنده اطلاع دارم حقوق‌های بالایی هم می‌گیرند، بروند مالک این باغ‌ها را ببینند و به آن‌ها در مورد مسائل قانونی تذکر دهند، نه اینکه شبانه باغشان را تخریب کنند.

وی همچنین گفت: بنده از استاندار فارس که مردی متین و متدین است و رئیس سازمان جهاد کشاورزی تقاضا دارم ک به این وضعیت رسیدگی کنند و به قلع‌وقمع کردن باغات مردم پایان دهند.

رضوی اردکانی در پایان نیز در تذکری دیگر به شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: مسؤولان شهرداری بدانند که اکثر مسافران برای زیارت شاهچراغ (ع) به شیراز می‌آیند و اینجا سومین حرم اهل‌بیت (ع) است، بنابراین صبغه آن نباید کم‌رنگ شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار