مدیر کل ثبت اسناد و املاک یزد:
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد اعلام کرد: تاکنون 92 درصد از اراضی شهری و 34 درصد از اراضی روستایی در بانک کاداستر جانمایی شده‏‏اند.
کد خبر: ۵۷۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 14 March 2018

«علی کریمی» در مورد اجرای قانون حدنگار به منظور تهیه بافت های زراعی و روستایی استان، تصریح کرد: برای تسریع پاسخگویی به مراجعات روستاییان تاکنون 11 هزار هکتار از بافت‎‎های روستاهای شهرهای هرات، مروست، ‌بافق، بهاباد، اشکذر، تفت و یزد برای اولین بار در کشور با استفاده از فناوری پهباد رصد و در بانک کاداستر جانمایی شده است.

وی با اشاره به جانمایی 11 هزار هکتار در بانک کاداستر استان، گفت: 20 درصد از محدوده طرح هادی از ادارات بنیاد مسکن اخذ و در بانک کاداستر جانمایی شده است.

کریمی ابراز امیدواری کرد که تمام محدوده‏‏های طرح هادی باقیمانده استان تا پایان 6 ماهه اول سال آینده در بانک کاداستر جانمایی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون علاوه بر صدور 42 هزار و 619 جلد سند شهری، تعداد هزار و 925 جلد سند روستایی نیز صادر شده است.

وی در پایان با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای روستاییانی که خود اقدام به اخذ سند کرده‏‏اند، گفت: در راستای تسهیل اخذ سند روستایی، ادارات بنیاد مسکن هر شهرستان براساس قانون ساماندهی، عرضه و تولید مسکن نسبت به تشکیل پرونده برای املاک تحت تصرف روستاییان در محدوده طرح هادی اقدام و به ادارات ثبت هر شهرستان تحویل می ‎ دهند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان در این باره افزود: ادارات ثبت شهرستان‎‎ها نیز نسبت به مراحل قانونی و ضوابط اجرایی اقدام و سند مالکیت را صادر و جهت تحویل در محل روستا به ادارات بنیاد مسکن تحویل می ‎ دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار