شهردار شیراز گفت: در آستانه نوروز برنامه بهسازی ورودی‌های شهر از 10 کیلومتری قبل از ورود انجام می شود، زیباسازی و فضاسازی شهر در نقاط مختلف به بهترین شکل انجام می شود تا شیراز در چشم گردشگران به مانند همیشه بدرخشد.
کد خبر: ۵۷۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 14 March 2018

تابناک فارس به نقل از برنا: حیدر اسکندرپور در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: در راستای ارج نهادن به هنر و هنرمندان تلاش می شود سال آینده طرح موزه‌ی هنرهای معاصر در شیراز اجرایی گردد.
وی در ادامه در بافت تاریخی را خاطره مشترک مردم شیراز دانست و ابرازداشت: در بحث های مربوط به شهرهای بزرگ، اقدام ویژه ای برای ایجاد حس تعلق در شهروندان در دستور کار قرار دارد.
شهردار شیراز با تاکید براینکه بافت تاریخی شیراز از بخش های است که حس تعلق را در شهروندان ایجاد می‌کند و به همین دلیل باید به آن توجه کنیم، افزود: در سال‌های گذشته به علت اختلاف نظر در نوع مدیریت بافت‌های تاریخی شیراز برخی از ساکنان اصلی از بافت خارج شده اند و متاسفانه امروزه بخش زیادی از ساکنان بافت تاریخی را غیرایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.
اسکندر پور سپس به درخواست تاسیس 120 رستوران و هتل در بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و ابرازداشت: تااین درخواست ها نشان میدهد که اتفاقاتی در بافت تاریخی به وجود آمده که منجر به شکل‌گیری جریان زندگی و رونق این منطقه شده است.
وی در ادامه ازتلاش های شهرداری شیراز برای تغییر سیما و منظر بافت تاریخی یاد کرد و گفت: ما به عنوان شهرداری باید حضوری موثر و مداوم در بافت تاریخی داشته باشیم که در همین راستا دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های فرهنگی و برگزاری رویدادهای فرهنگی در بافت تاریخی تاسیس شده است،
در موضوع شهدا، چپ و راست اصلاح طلب و اصولگرا نداریم
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه همه افراد مدیون شهدا بوده وهستند:، بیان کرد در موضوع شهدا، چپ و راست اصلاح طلب و اصولگرا نداریم و همه باید چه به‌صورت شکلی چه محتوایی برای آنچه ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاری کنیم.
اسکندر پور شهدا را میراث معنوی برای کشور و ملت دانست و خاطر نشان کرد: رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی نباید دعواها و مباحث و اختلاف نظرهای خود را به حیطه‌ی شهدا بکشانند، هرجا که اختلاف نظری بین گروه‌ها و افراد وجود داشته باشد، همان‌جا باید طرح و دنبال شود، جایی که مربوط به قهرمانان و شهدا است اجازه وارد کردن اختلاف‌ها را نداریم.
وی عنوان کرد: تعویض بنرهای شهدا در هفته‌های اخیر با انتشار تصاویری در فضای مجازی به سمت دیگری سوق داده شد در صورتی که موضوع تعویض بنر و قاب تصاویر شهدا از سال های قبل مورد توجه شهرداری شیراز بوده بگونه ای که ابلاغ تعویض بنرها مر بوط به شهدا و نوسازی آنها برای آمادگی ورود به سال جدید در تیرماه صادر شده و اسناد آن در شهرداری موجود است
شهردار شیراز با تاکید بر اینکه شخصا موضوع مربوط به تعویض بنرهای شهدا را با حساسیت و جدیت پیگیری می کنم و هنوز هم در برخی مسائل قانع نشده ام، گفت: تاکنون حداقل 600 بنر حاوی تصاویر شهدا و 100 قاب در سطح شهر شیراز تعویض شده و طی سه روز آینده، در مسیرهای بلوار مدرس، رحمت و پاسداران، تصاویر جدید شهدا نصب می شود تا نوروز شهر شیراز بوی شهدا و رشادت‌ها آنها را داشته باشد.
گردشگری نیاز به اجماع مدیریتی در شهردارد
اسکندر پور در ادامه با تاکید بر اینکه گردشگری نیاز به اجماع مدیریتی در شهر دارد، ابرازداشت :در صورتی که دستگاه‌های ذیربط همراهی و همفکری لازم را دربحث گردشگری نداشته باشند، موفقیت دراین بخش که مهمترین و موثرترین راهکار برای رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و تولید ثروت در کلانشهر ها است، در شهر شیراز به وقوع نمی پیوندد.
وی ضمن اشاره به این موضوع که حوزه‌ی گردشگری برای شیراز یک فرصت طلایی است، گفت: شیراز فراتر از برخی شهرهای ایران می‌تواند در زمینه گردشگری فعالیت کند اما به دلیل اینکه در گذشته کوتاهی‌هایی برای رسیدن به جایگاه شیراز در حوزه‌ی گردشگری داشته‌ایم هنوز شرایط مطلوب دراین حوزه فراهم نشده است.
شهردار شیراز گفت: پروژه‌ی پیاده‌راه دروازه قرآن تا دروازه اصفهان، یکی از پروژه‌های مهمی است که با رویکرد گردشگری و در یکی از مهمترین محورهای شهر اجرایی می‌شود.
حل مشکل ترافیک با احداث رینگ‌های پیرامونی شهر
اسکندر پور ترافیک را مشکل تمام کلانشهرها دانست و بیان کرد: برای حل مشکل ترافیک در شهر شیراز نیاز به ساخت بزرگراه، پل، روگذر و زیرگذر است اما با احداث این زیرسازها، نمی‌توان مشکل ترافیک را حل کرد.
وی خاطر نشان کرد: برای حل مشکل ترافیک شهر شیراز ابتدا باید رینگ‌های پیرامونی شهر احداث شود و بعد به رینگ‌های داخلی بپردازیم.
اختصاص 97 درصد از کل اعتبارات شهرداری شیراز به مباحث عمرانی
شهردارشیراز سپس از اختصاص 97 درصد از کل اعتبارات شهرداری شیراز به مباحث عمرانی خبرداد و عنوان کرد: این عدد بالغ بر هزار میلیارد تومان خواهد بود اما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت اصلی است و بعد از آن چند پروژه‌ی بزرگ تعریف و اجرای آن آغاز می‌شود.
اسکندرپور در ادامه تاکید کرد: علت توقف پروژه‌ی بزرگراه کوهسار مهدی، طرح شکایت از سوی معارضان مسیر بوده است، که بخشی از این معارضان مربوط به شهرداری منطقه یک و بخشی مربوط به شهرداری منطقه شش شیراز است
وی ضمن اشاره به این موضوع که طرح دعوی در این خصوص به ماه‌های قبل از حضورش در شهرداری شیراز باز می‌گردد، اضافه کرد: حجم این مطالبات حدود 100 میلیارد تومان است که اگر هدف فقط گشایش مسیر باشد، میزان مطالبات کمتر خواهد بود اما برای حریم باید کل مطالبات را پرداخت می‌کردیم.
شهردار شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز حامی سرمایه‌گذاران واقعی است، اظهارداشت: در شیراز افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری مراجعه می‌کنند؛اما در بیشتر موارد فقط دریافت مجوز زمین و ایجاد یک رانت را دنبال کرده‌اند که به طور قطع شهرداری با این سرمایه گذاران و این نوع سرمایه‌گذاری‌ها کاری ندارد.
هزینه‌های جاری شهرداری ماهیانه بیش از 63 میلیارد تومان
اسکندر پور سپس هزینه‌های جاری شهرداری شیراز را ماهیانه بیش از 63 میلیارد تومان دانست و افزود: درآمدهای شهرداری شیراز در بهترین حالت روزانه در مجموع 11 منطقه بیش از 4 میلیارد تومان نیست که این میزان نمیتواند جوابگویی مشکلات شهرداری باشد.
وی سپس میزان بدهی این مجموعه به پیمانکاران را بالغ بر 386 میلیارد تومان عنوان کد و گفت: پرداخت بدهی پیمانکاران با حجم درآمدهای شهرداری شیراز امکان‌‍پذیر نبوده است و به همین دلیل برای پرداخت بدهی‌های معوق، پیمانکاران را براساس میزان مطالبات دسته بندی کرده‌ و پرداخت بدهی‌ها را آغاز کرده‌ایم.
شهردار شیراز رسیدن به درآمدهای پایدار و محقق کردن آنها را زمینه ساز حل مشکلات شهرداری دانست و ابراز داشت:زمانی که درآمد پایدار وجود نداشته باشد شهرداری‌ها مجبور هستند به شهر فروشی تن در دهند.
اسکندر پور خاطر نشان کرد: مجموعه شرایط باعث تغییر کاربری‌ها می‌شود اما شهرداری شیراز در خصوص تغییر کاربری‌ها، به خصوص در موضوع باغ‌ها و ممانعت از تغییر کاربری باغ‌ها جدی برخورد خواهد کرد.
شیراز باید مثل شیراز باشد
وی درپایان ازتغییر وضعیت ورودی‌های شیراز درآستانه نوروز خبر داد وتاکید کرد: با استفاده از ظرفیت گروهی از معماران جوان، تمام ورودی‌های شیراز را بررسی کرده و اشکالات را صورت‌جلسه کرده‌ایم.
شهردار شیراز با بیان اینکه شیراز باید مثل شیراز باشد ، خاطرنشان کرد: در آستانه نوروز برنامه بهسازی ورودی‌های شهر از 10 کیلومتری قبل از ورود انجام می شود، زیباسازی و فضاسازی شهر در نقاط مختلف به بهترین شکل انجام می شود تا شیراز در چشم گردشگران به مانند همیشه بدرخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار