مدیرکل هلال احمر فارس از راه اندازی طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین خبر داد. فیض الله جعفری صبح دوشنبه در نشست خبری فعالیت های نوروزی و یکساله هلال احمر فارس افزود: طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر فارس از 24 اسفند ماه جاری آغاز خواهد شد و تا 15 فروردین ماه سال 97 ادامه می یابد.
کد خبر: ۵۷۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 12 March 2018

 

وی تصریح کرد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس، 25 پایگاه ثابت، 12 پایگاه موقت، 1 پایگاه توانا (تیم بانوان امدادگر) در محورهای مواصلاتی استان و 1 پایگاه امداد هوایی به مدت ده روز به همراه 11 پایگاه امداد و نجات کوهستان، خدمات امدادی 24 ساعته ، یک پایگاه آنست (امور نگهداری و آموزش سگ های تجسس) و یک مرکز آماده عملیات تیم وانکش سریع مستقر در کنار بالگرد به هموطنان در ایام نوروز ارائه خواهند نمود.

جعفری با بیان اینکه امسال بانوان امدادگر جمعیت هلال احمر شیراز در قالب یک تیم توانا در کیلومتر 20 محور شیراز – مرودشت مستقر شده و به ارائه خدمات امدادی خواهند پرداخت، تصریح کرد: 256 نفر روز عوامل امدادی شرکت کننده در این طرح می باشند که از این تعداد 187 امدادگر و نجاتگر، 49 تن نجاتگر کادر، 4 نفر روز در اتاق کنترل هماهنگی عملیات، 5 نفر روز در پایگاه هوایی، 2 نفر روز در انبار، 2 نفر روز در حوزه آنست و 5 نفر روز تیم واکنش سریع و 2 نفر روز ارزیاب از این جمعیت می باشند.

مدیرعامل هلال احمر فارس با اشاره به اجرای بازآموزی ویژه طرح امداد و نجات نوروزی 97 و با هدف توانمندسازی نجاتگران شرکت کننده در پایگاه های امدادی در سطح 26 شهرستان استان، یادآور شد: امدادگران با به کارگیری 100 دستگاه خودرو عملیاتی شامل آمبولانس، وانت و خودرو نجات به صورت 24 ساعته، در طول طرح امداد و نجات نوروزی 97 به مسافران ارائه خدمت خواهند داشت.

جعفری از استقرار یک فروند بالگرد لجستیکی برای پشتیبانی عملیات های امدادی در سطح استان در طول طرح امداد و نجات نوروزی خبر داد و اضافه کرد: 26 کشیک دائم در سطح شعب شهرستانی و یک مرکز EOC در حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت استان در جریان این طرح فعالیت شبانه روزی دارند.

وی اظهار کرد: از ابتدا تا انتهای طرح نوروزی 97، تیم های ارزیاب جمعیت استان نسبت به بررسی کیفیت خدمات امدادی در پایگاه ها و پست های نوروزی اقدام خواهند کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: جوانان داوطلب این جمعیت هر ساله در ایام نوروز، روزهای پرکار و پر شوری را برای خدمت رسانی به زائران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی سپری می کنند.

جعفری تصریح کرد: امسال در ایام نوروز به صورت روزانه 98 عضو داوطلب جوان در کنار 26 تن از کارکنان با برپایی 29 پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، از 28 اسفند ماه در نقاط مختلف استان فارس، با شعار «بی گدار به جاده نزنیم؛ ظریف برانیم» به مسافران برای انجام سفری ایمن و آرام در جاده ها کمک می کنند و فعالیت خود را تا 14 فروردین ماه سال آینده ادامه می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه 2 پست از مجموع پست های نوروزی جوانان به صورت 12 ساعته و 27 پست به صورت 24 ساعته به مسافران نوروزی خدمات ارائه خواهند کرد، اظهار داشت: در شهرستان های مرودشت، خرمبید، گراش، جهرم، فسا، شیراز، آباده، لارستان، سپیدان، کازرون و ارسنجان شاهد فعالیت 11 پست سیار خواهیم بود.

وی همچنین از برپایی 28 خیمه نماز و 29 فضای دوستدار کودک در محل استقرار پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی 97 خبر داد و افزود: 3 ایستگاه سلامت ثابت و سیار در شهرستان های مرودشت، شیراز و آباده ایجاد خواهد شد و در صورت ضرورت و بنا به درخواست مراجعین و مسافرین، خدمات سلامت ارائه خواهند نمود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با تاکید بر اهمیت رفتار و برخورد شایسته دست اندرکاران جوان پست های ایمنی و سلامت، با مسافران نوروزی در طول طرح یاد آور شد: جوانان داوطلب طرح نوروزی، سفیران و نمایندگان جمعیت هلال احمر هستند و باید با تعامل مناسب با مسافران، شخصیت منحصربه فرد خود و جایگاه و قابلیت های فرهنگی استان و شهرستان را در معرض نمایش بگذارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس به تشریح نحوه ارائه خدمات داروخانه این جمعیت به بیماران در ایام نوروز 97 پرداخت و گفت: در روزهای تعطیل رسمی، نسخ ضروری و موردی با تماس تلفنی صاحب نسخه با مسئول کشیک و حضور وی در داروخانه، پیچیده خواهد شد و در روزهای غیر تعطیل نیز داروخانه باز است و روند پاسخگویی به بیماران و مراجعان به صورت حضوری می باشد.

جعفری از تعطیلی داروخانه این جمعیت در روزهای 27 (ظهر) تا پایان روز یکم اسفند ماه جاری به منظور انجام فرآیند انبارگردانی خبر داد و اظهار کرد: در روزهای یکم و دوازدهم فروردین ماه سال 97، ارائه خدمات موردی به بیماران دارای نسخ ضروری، از طریق تماس تلفنی صاحب نسخه با مسئول کشیک و حضور وی در داروخانه برای تحویل دارو به اشخاص متقاضی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در روزهای غیر تعطیل نوروز نیز، داروخانه هلال احمر فارس باز است و نسخ ارجاعی به صورت حضوری پیچیده خواهد شد، شماره تماس مستقیم این داروخانه را 32334444 داخلی 341 و 342 اعلام کرد و افزود: کشیک تلفنی روز یکم فروردین ماه 97 را آقای گرامی با شماره همراه 09361349042 و 13 فروردین ماه 97 را نیز جناب آقای بزرگ زاده با شماره همراه 09178333410 برعهده دارند.

جعفری اضافه کرد: بیمارانی که دارای نسخه های ضروری هستند در این ایام می توانند با مراجعه به نگهبانی جمعیت هلال احمر شیراز واقع در بلوار زند و یا از طریق تماس با شماره مستقیم 32334444 داخلی 341، به مسئول کشیک داروخانه دسترسی یابند.
وی ادامه داد: ساعت کاری داروخانه هلال احمر فارس در هفته اول تعطیلات نوروزی از ساعت 8 تا 13 و در هفته دوم از ساعت 8 تا 14 خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار