رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان از رفع تصرف هفت هکتار از اراضی دولتی این شهرستان طی 2 روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 12 March 2018

مسعود حیدری پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از روزهای هفته منابع طبیعی به پایش در عرصه های ملی اختصاص دارد به این معنی که مأموران یگان حفاظت این اداره اقدام به گشت زنی در عرصه های منابع طبیعی می کنند تا چنانچه تصرف عدوانی و غیرمجازی صورت گرفته باشد نسبت به رفع تصرف آن اقدام کنند.
وی تصریح کرد: مأموران حفاظت از منابع طبیعی طی 2 روز گذشته در راستای پایش حفاظت، حدود هفت هکتار از اراضی منابع ملی پلاک دئفه رضوی و لوله گذاری های انجام شده در این اراضی را رفع تصرف کردند.
حیدری پور بیان کرد: این در حالی است که متصرفین بدون مجوز قانونی مبادرت به کرت بندی و لوله گذاری در اراضی ملی کرده بودند که به دستور مقام قضایی و با همکاری یگان امداد نیروی انتظامی این اراضی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: بمنظور جلوگیری از هرگونه تعرض و سوء استفاده از اراضی ملی طی سال 94 تاکنون برای 400 هزار هکتار از اراضی دولتی در این شهرستان سند تک برگ صادر شد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 45 هکتار از اراضی ملی از ابتدای سال جاری نیز در این شهرستان رفع تصرف شد.
مسعود حیدری پور مساحت شهرستان رفسنجان را 830 هزار هکتار عنوان و تصریح کرد: 770 هزار هکتار از این اراضی ملی است و حدود 100 هزار هکتار در محدوده شهری و زیر نظر اداره راه و شهرسازی است.
حیدری پور بیان کرد: 400 هزار هکتار از 670 هزار هکتار اراضی دولتی زیر نظر اداره منابع طبیعی شهرستان رفسنجان سنددار شده و وضعیت سنددار شدن حدود 270 هزار هکتار از مابقی این اراضی نیز در آینده نزدیک مشخص می شود.
حیدری پور از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف غیرقانونی اراضی ملی و بروز حریق در عرصه های منابع ملی با شماره رایگان 1504 یگان حفاظت استان کرمان و شماره 34266175 پاسگاه ویژه حفاظت رفسنجان تماس بگیرند.
شهرستان رفسنجان با حدود 8273 کیلومتر مربع بیش از چهار درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است و با جمعیت 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار