عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اساسی کشور این است که کل اعتبارات به سمت بودجه جاری بوده و به صورت حقوق خرج می‌شود گفت:اعتبارات عمرانی کشور تاکنون به طور ۱۰۰ درصد جذب نشده است.
کد خبر: ۵۷۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 11 March 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حسین افضلی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر نسبت بودجه عمرانی به جاری 85 به 15 و یا در برخی مواقع 90 به 10 بوده و کل اعتبارات کشور به سمت بودجه جاری است و در بدنه دولت به صورت حقوق خرج می‌شود.

وی افزود: در این میان، 10 یا 15 درصد آن به بودجه عمرانی برمی‌گردد، وقتی آخرکار نگاه می‌کنیم تخصیص آن به دلایل مختلف هیچ‌گاه نشده که به 100 درصد برسد، یعنی 30 تا 40 درصد جذب داشتیم و این رقم کوچکی است که باید فکر اساسی برای آن شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخاطر این موضوع، هراستانی بتواند سرمایه‌گذار را جذب کند جلوتر است و خیلی از استان‌ها با اهتمام مسئولان استانی و کشوری سرمایه‌های غیردولتی را جذب کرده و در پی آن پرژه‌های عمرانی را نیز اجرا کرده‌اند.

نماینده مردم شهرستان اقلید  مبنی بر وضعیت نامناسب اعتبارات عمرانی استان فارس و وضعیت جذب آن در سال‌های گذشته گفت: ما هم معتقدیم وضعیت اعتبارات عمرانی استان فارس مناسب نیست و اگر با استان‌های دیگر که در سال‌های گذشته جذب اعتبار عمرانی داشته‌اند مقایسه کنیم، این جای تامل دارد که چرا فارس در زمینه طرح‌های عمرانی بزرگ نسبت به سایر استان‌های بزرگ عقب است.

افضلی خاطرنشان کرد: ما از محدود استان‌هایی هستیم که حتی یک متر هم آزادراه نداریم، استان فارس قلب کشور و استان بسیار بزرگ و حیاتی است و این نشان می‌دهد، جایگاه عمرانی آن باید ارتقاء یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس گفت: مجمع نمایندگان این استان تمام تلاش خود را برای افزایش اعتبارات عمرانی این استان در سال 97 انجام دادند تا تزریقی در اعتبارات عمرانی صورت گیرد و امیدواریم این مهم نیز محقق شود.

نماینده مردم شهرستان اقلید بیان کرد: در موضوع راه آهن یزد به اقلید که اعتبار آن 57 میلیارد تومان بود، سال گذشته حدود 137 میلیارد تومان به این طرح تزریق شد و امیدوارم که در بحث تخصیص بتوانیم امسال به سمتی برویم که درصد تخصیص را بالا ببریم و مجمع نمایندگان نیز توجه ویژه‌ای روی این موضوع دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار