استاندار فارس:امروز کشور نیاز مبرم به نیروی مهارتی دارد آن‌هم مهارتی که مبتنی بر نیازهای روز باشد و مدیران فنی و حرفه‌ای باید این مسئله مهم را مدنظر داشته باشند.
کد خبر: ۵۷۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 11 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:اسماعیل تبادار ظهر امروز در جمع روسای ادارات فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها اظهار داشت: امروز کشور نیاز مبرم به نیروی مهارتی دارد آن‌هم مهارتی که مبتنی بر نیازهای روز باشد و مدیران فنی و حرفه‌ای باید این مسئله مهم را مدنظر داشته باشند.

وی افزود:بر اساس یک تفکر اشتباه امروز همه دنبال گرفتن مدرک و دکتر شدن هستند حتی بنده نیز از اینکه دکتر خطابم کنند بدم نمی‌آید اما باید دید نیازهای کشور کجاست.

مقام عالی دولت در استان فارس ادامه داد: انتظاری که از مدیران فنی و حرفه‌ای داریم، رصدکردن به‌روز تحولات دنیاست تا بتوانند نیاز جامعه را بر اساس این تحولات برطرف کنند.

استاندار فارس همچنین گفت:درگذشته دیده می‌شد حتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر نیازهای روز نبود اما به دلیل وظیفه ذاتی سازمانی صورت می‌گرفت اما امروز دیگر نمی‌توان این شیوه را ادامه داد.

تبادار با بیان اینکه صرف دادن آمار بالا در آموزش کافی نیست تصریح کرد:بنده ترجیح می‌دهم که آمار پایین اما با کیفیت و کاراتر باشد گرچه آموزش وسیع نیز امر ناپسندی نیست.

وی با بیان اینکه در فضای امروز مراکز امر تسهیل در مهارت دیده نمی‌شود افزود:ماجرای مهارت‌یابی با فضای موجود متفاوت است چراکه نیاز به اشتغال افراد را وادار به آمدن به مراکز فنی و حرفه‌ای کرده است.

استاندار فارس از مدیرکل فنی و حرفه‌ای درخواست جلسه با مدیران منطقه ویژه اقتصادی و...را کرد و اظهار داشت: باید با هماهنگی با صنعت گران نیاز آنان را دریافت و نگاه‌ها به بیرون مراکز و نیاز آنان باشد.

تبادار همچنین گفت:مراکز فنی و حرفه‌ای نیروهای خط مقدمی برای بازار کار تربیت کنند چراکه 70درصد مراجعات مردم به ما در مورد اشتغال است.

وی تربیت نیروی ماهر در حوزه آی تی و ای سی تی را نیز خواستار شد و افزود:متأسفانه در این عرصه ضعیف عمل شده درحالی‌که فارس بنیان‌های الکترونیک کشور را از سال‌ها پیش در اختیار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار