حسن پور گفت:با تاکید بر اینکه باید به دور از احساسات و به صوت فنی به بافت تاریخی و قدیمی نگاه کرد، گفت: عده ای معتقدند که باید بافت را تخریب و نوسازی کرد اما دیدگاه دیگری مبنی بر حفظ، حراست و ترمیم صحیح این بافت ها وجود دارد و می بینیم که در شهرهای تاریخی به بافت به دید گنجینه نگاه می کنند که در شیراز هم به همین گونه است!
کد خبر: ۵۷۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 10 March 2018


تابناک فارس به نقل از شیرازه:معاون خدمات شهری شهرداری شیراز  درخصوص برنامه های ستاد تسهیلات نوروزی و آسیب های موجود در اطراف مکان های زیارتی و گردشگری شیراز، گفت: بسته ای با بیش از 300 برنامه آماده کرده ایم و علاوه بر زیباسازی شهر، ویژه برنامه های متنوعی در شیراز به شهروندان و مسافران ارائه خواهیم داد.

محمدرضا حسن پور با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی اجازه چادر زدن در پارک ها را به مسافران نخواهیم داد، از آماده سازی کمپ های متنوعی جهت استفاده مسافران نوروزی خبر داد و اظهار داشت: تعداد 12 باغ خانواده در شیراز داریم که برای مسافران آماده کرده ایم، این باغ ها علاوه بر امنیتی که دارند از لحاظ ظاهری هم زیبا هستند.

وی با اشاره به اینکه حافظیه یکی از مکانهای پر گردشگر شیراز است، گفت: هرساله شاهد بودیم که برخی در این محیط اقدام به فروختن فالوده، آش های سنتی و صنایع دستی می کردند اما امسال اجازه این کار را نخواهیم داد و خودمان برنامه ویژه ای برای این موضوع در نظر داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود از بافت قدیمی و تاریخی شیراز به عنوان یک سرمایه، فرهنگ و تاریخ یاد کرد و گفت: بهتر است بگوییم این بافت ها خود حقیقی شیراز هستند.

حسن پور اظهار داشت: در سنوات گذشته نسبت به این بافت ها بی توجهی صورت گرفته است و امروزه شاهد حضور متکدیان، معتادان متجاهر و کارتن خوابها در این مناطق هستیم.

وی افزود: آسیب های اجتماعی متنوعی که گریبانگیر این بافت شده است، این گنج عظیم را دستخوش تغییراتی کرده که ظاهر نازیبایی برای شیراز به وجود آورده است.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اظهار اینکه تعریف بافت قدیمی و تاریخی از هم متفاوت است، بیان کرد: بافت تاریخی تمدن و فرهنگ گذشته ما را باخود به همراه دارد و باید با بافت های قدیمی متمایز شود.

حسن پور با تاکید بر اینکه باید به دور از احساسات و به صوت فنی به بافت تاریخی و قدیمی نگاه کرد، گفت: عده ای معتقدند که باید بافت را تخریب و نوسازی کرد اما دیدگاه دیگری مبنی بر حفظ، حراست و ترمیم صحیح این بافت ها وجود دارد و می بینیم که در شهرهای تاریخی به بافت به دید گنجینه نگاه می کنند که در شیراز هم به همین گونه است!

وی با اعلام اینکه تلاش داریم با جمع آوری معتادان متجاهر چهره نازیبای شهر را سامان ببخشیم، اظهار داشت: این افراد به مجموعه نگهداری معتادان در کنار دهکده سلامی منتقل می شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه ظرفیت مجموعه نگهداری معتادان در دهکده سلامی هنوز پر نشده است، گفت: فضایی برای نگهداری زنان معتاد نیز در حال آماده سازی است، الان تزئینات داخلی آن انجام می شود و تا آخر هفته به اتمام خواهد رسید.

لازم به ذکر است که تمامی معتادان تا 20 اسفند جمع آوری می شوند.

حسن پور در پاسخ به اینکه ایام نوروز را به کجا مسافرت می کند، اعلام کرد: ایام تعطیلات را شیراز مشغول به کار هستم و مسافرت نمی روم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار