جانباز در پاسخ به این سوؤال که دلیل تبصره‌های قانونی اعمال شده در قبوض آب مشترکین چیست٬ بیان کرد: این تبصره‌ها تکلیف قانون‌گذار و مجلس شورای اسلامی است که در قبال آب مصرفی مشترکین شهری جهت استفاده در پروژه‌های روستایی٬ این مبالغ دریافت شود.
کد خبر: ۵۷۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 10 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حمیدرضا جانباز با بیان اینکه علاوه بر اقدامات انجام شده در جهت مدیریت تأمین آب باید به سمت مدیریت مصرف و تقاضا نیز پیش رفت، اظهار داشت: وزارت نیرو با مدیریت تأمین آب سعی بر اتصال بیشتر مناطق استان فارس به آب‌های سطحی دارد.

وی با اشاره به تعداد زیاد پروژه آبرسانی در گستره استان فارس و تمهیدات وزارت نیرو در جهت تسریع در انجام این پروژه‌ها گفت: وزارت نیرو با بهره‌گیری از ماده ۵۶ در خصوص فاینانس داخلی با مشارکت بانک‌ها و بخش خصوصی منابع٬ مصالح و لوله‌های مورد نیاز را تأمین می‌کند.

جیره‌بندی آب در فارس محدود می‌شود
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص پروژه‌های میان مدت در استان فارس بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان فارس در حال حاضر پروژه‌های میان مدتی از جمله حفر و تجهیز چاه‌ها٬ اجرای خطوط انتقال و تکمیل رینگ مخازن در شهرهای استان با سرعت مناسب در دست اجرا دارد.

جانباز با بیان اینکه استان فارس امسال بیشترین تأثیر را از کمبود بارش متحمل شده است خواستار همراهی مردم در صرفه‌جویی مصرف آب شد و خاطرنشان کرد: با وجود نگرانی‌های جدی در خصوص کمبود آب در سطح استان فارس٬ جهت کمترین ایجاد مشکل برای مشترکین برنامه‌ریزی و با مدیریتی که بر شبکه توزیع و فشار می‌شود٬ کمترین شهری در استان فارس با جیره‌بندی آب روبه‌رو می‌شود.

تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی
وی بخش عمده مصرف آب کشور را در بخش کشاورزی دانست و گفت: کارگروه ملی سازگاری با کم آبی به دستور رئیس‌جمهور شکل گرفته که دبیر آن وزیر نیرو بوده و تعدادی از وزرا در این کارگروه عضو هستند.

معاون وزیر نیرو افزود: در این کارگروه ارتباط خوبی با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه افزایش راندمان آبیاری٬ افزایش بهره‌وری در بخش آب کشاورزی و استفاده از تجهیزات مدرن برقرار شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه رعایت صرفه‌جویی در همه‌ بخش‌ها انجام پذیر است، گفت: در مصوبات این کارگروه شهرداری‌ها مکلف شده‌اند تا تمهیداتی برای جداسازی آب فضای سبز شهر از شبکه آب شرب انجام دهند.

وی افزود: برخی از استان‌ها مکلف به کاهش مصرف آب شده‌اند و هدف روی مشترکان پر مصرف است.

تبصره‌های قانونی قبوض آب
جانباز در پاسخ به این سؤال که دلیل تبصره‌های قانونی اعمال شده در قبوض آب مشترکین چیست٬ بیان کرد: این تبصره‌ها تکلیف قانون‌گذار و مجلس شورای اسلامی است که در قبال آب مصرفی مشترکین شهری جهت استفاده در پروژه‌های روستایی٬ این مبالغ دریافت شود.

وی در خصوص برنامه‌های آبرسانی به شهر جهرم نیز گفت: در برنامه میان مدت ۵ حلقه چاه در جهرم احداث شده و انتقال آب از سد سلمان فارسی که هم تصفیه‌خانه و هم خط انتقال با سرعت بسیار خوب در حال اجرا است برنامه بلند مدت وزارت نیرو است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار