امام جععه کازرون گفت:گزارشات یک‌طرفه به استان و کشور ارسال شده است اظهار داشت: کاری نکنید مردم به مسوولان بی‌اعتماد شوند.
کد خبر: ۵۷۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 10 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه  این شهر با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و اشاره به روز درختکاری اظهارداشت: حفظ و نگهداری از درختان یک وظیفه همگانی است که در کنار آن بحث آبخیزداری که مورد تاکید رهبری است جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه بحث جدایی بخش‌هایی از کازرون این شهرستان را ملتهب کرده که هم در رسانه‌های داخلی و هم معاندین منعکس شده است، گفت: مردم شهرستان کازرون از کم لطفی مسوولان استان و کشور که گوش شنوایی ندارند گلایه دارند و ظاهراً مسوولان نمی‌خواهند بفهند که مشکل مردم این شهرستان چیست.

امام جمعه کازرون یادآور شد: در معارفه فرماندار پیشین گفتم که مردم کازرون سرخورده شده‌اند که باید علت آن پیدا شود و این در حالی است که آقایان می‌نشینند در اتاق‌های لوکس و پشت درهای بسته، با محافظ و نمی‌دانند درد مردم چیست.

خرسند با بیان اینکه تنها کسی که مردم کازرون را خوب درک کرد مقام معظم رهبری بود، یادآور شد: رهبری فرمودند «من در واقع به مروم کازرون بدهکار بودم؛ کازرون شهرستان شاخص است؛ تاریخ کازرون تاریخی پرافتخار است و مردم آن، نمونه‌اند. شما مردم کازرون بدانید دل ما لبریز و مالامال از محبت شماست.»

وی گفت: اینکه یک استاندار بعد از 11 ماه از حضورش می‌فهمد شهرستانی به نام کازرون وجود دارد و به این شهرستان می‌آید، این یعنی که وی خیلی هم توجهی به این شهرستان ندارد؛ استاندار فعلی هم با وجود اینکه فردی مذهبی است، اما 6 ماه است به مرز کازرون نیامده است.

خطیب جمعه کازرون افزود: سه سال است می‌گویند می‌خواهیم بیمارستان کازرون را افتتاح کنیم و یا تونل محرم که 2 بار وزیر راه آمده‌ و از نزدیک بازدید کرده اما هیچ اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

خرسند با بیان اینکه 2 سال پیش نماینده کازرون در همین نماز جمعه گفته بود برخی به من تهمت می‌زنند و می‌گویند من می‌خواهم بخش‌هایی از شهرستان را جدا کنم، این دروغ است، اظهار داشت: آیا آن حرف‌ها اشتباه است یا این اقدامات اخیر برای جدایی؟

امام جمعه کازرون گفت: اگر قرار است حرف مردم مورد توجه باشد باید حرف همه را بشنوید و اگر مردم یک بخش می‌خواهند جدا شوند، خوب باید حرف بخش‌هایی را هم شنید که می‌گویند می‌خواهیم زیر نظر بخش مرکزی باشیم.

خرسند با تاکید بر اینکه وزیر کشور و استاندار عجله‌ای در این کار نکنند و کارشناسی دقیق کنند افزود: کارشناسی یعنی اینکه مردم مناطق راضی باشند، نمی‌شود مردم منطقه‌ای را به زور جدا و به جایی دیگر ملحق کرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند 25 کیلومتر از مرکز شهرستان فاصله داریم، خوب اگر شهرستان ایجاد شود، مردم برخی بخش‌ها هم باید برای رسیدن به مرکز بخش تازه تاسیس باید 50 کیلومتر بپیمایند، این کار درستی است؟ افزود: ما می‌گوییم باید کار کارشناسی شود نه کار چاق‌کنی صورت گیرد.

خرسند گفت: نمی‌شود یک نماینده خانم به شهرستان فرستاده شود و فقط با افراد خاصی دیدار کند و غیرکارشناسی مطالبی را ارسال کند و شما در وزارت کشور قول دادید که کار کارشناسی شود، می‌خواستید ما را سرکار بگذارید؟

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه شما مردم که هیچ، حتی همفکران سیاسی خود را هم نتوانستید راضی نگه دارید، افزود: شما که می‌گویید می‌شود به پیامبر هم نقد کرد، خوب بیایید و بنشینید و نقد مردم این شهرستان را بشنویید تا مردم حرفشان را بزنند.

وی با بیان اینکه مردم حق دارند اعتراض کنند وقتی نمی‌گذارید مردم حرفشان را بزنند غیرقانونی اعتراض می‌کنند و دستگاه‌های قضایی و امنیتی خودشان را به جای مردم بگذارند، تاکید کرد: مردم انقلابی کازرون نجیب‌اند و به انقلاب علاقه دارند، پس حق دارند حرفشان را بزنند و مسائل اجتماعی را به موضوع امنیتی تبدیل نکنید.

خرسند با بیان اینکه ما در بحث جدایی حرفی نداریم، باید به حقوق مردم چنارشاهیجان توجه شود، گفت: باید مناطق مرزی کارشناسی شده مورد توجه قرار گیرد؛ به مردم می‌گویم قانون را در اعتراضات رعایت کنید ولی آن طرف هم باید مسوولان راه قانونی را باز بگذارند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه گزارشات یک‌طرفه به استان و کشور ارسال شده است اظهار داشت: کاری نکنید مردم به مسوولان بی‌اعتماد شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار