امام جمعه اقلید با اشاره به آنچه در برج میلاد اتفاق افتاد و با بیان اینکه علاج واقعه را پیش از وقوع باید کرد، خطاب به مسؤولان گفت: نگذارید با دست خودمان بذر بی‌اعتنایی به ارزش‌ها در نهاد فرزندانمان به وجود آید.
کد خبر: ۵۷۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 10 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر به ارزش و جایگاه شهید امنیت اشاره کرد و از اهمیت امنیت از دیدگاه مقام معظم رهبری سخن گفت.

وی با اشاره به دیدار حضرت امام خامنه‌ای با خانواده‌های شهیدان حدادیان و بایرامی، شهدای امنیت خیابان پاسداران تهران، عنوان داشت: این دیدار از دو جنبه جایگاه شهید و شهادت و نیز اهمیت امنیت، قابل تأمل است.

طالبی تصریح کرد: زندگی بدون امنیت بی‌معنی است و این موضوع چنان اهمیت دارد که هر فردی که در راستای ایجاد، حفظ و ارتقای امنیت جان خود را از دست دهد، شهید محسوب می‌شود.

امام جمعه اقلید به سالروز تأسیس بنیاد شهید توسط امام خمینی(ره) برای تکریم و احترام به خانواده شهدا، در سال 1358 اشاره و عنوان کرد: تصور نکنید که این نهاد بانک توزیع مادیات است.

وی با بیان اینکه ارزش و شأن خانواده‌های گران‌قدر شهدا بیشتر از تصور ما است، ادامه داد: ادامه راه شهدا در سطح جامعه (ادارات، ارگان‌ها، اجتماع، مدارس، دانشگاه‌ها و...) تنها خواسته خانواده شهدا است.

طالبی به شهید حدادیان که در ماجرای خیابان پاسداران به شهادت رسید اشاره و بیان کرد: این شهید در راستای حفظ امنیت و ناموس و شرف توسط جلادان و بر هم زنندگان امنیت تکه‌تکه شد.

امام جمعه اقلید بیان کرد: در سرکشی و دیدار با خانواده شهدا هیچ‌یک از آن‌ها (چه شهری و چه روستایی) تقاضا و مطالبه‌ای مادی و ... نداشته و ندارند بلکه به همین دیدارها خوشحال می‌شوند.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود میلاد باسعادت فاطمه زهرا(س) را تبریک گفت و با اشاره به جایگاه رفیع این بانو، برخی از فرمایشات امام خمینی(ره) در بیان ارزش زن در خانواده و جامعه را عنوان کرد.

طالبی در پایان سخنان خود به آنچه در برج میلاد رخ داد اشاره و با بیان اینکه کاری به صحت و سقم آن ندارم، تصریح کرد: مسؤولان خرد و کلان کشور نباید اجازه دهند که در جامعه خلاف شرع صورت گیرد.

وی یادآور شد: نباید بگذارید بچه‌های معصوم مردم که امانت در نزد شما هستند، از همین کودکی آلوده شوند و به بهانه شادی و... زمینه انحرافشان فراهم شود.

امام جمعه اقلید خطاب به مسؤولان افزود: نگذارید با دست خودمان بذر بی‌اعتنایی به ارزش‌ها در نهاد آن‌ها به وجود آید و پیش از چنین برنامه‌هایی، تذکر داده و از اجرای آن جلوگیری کنید نه اینکه کنار نشسته تماشا کرده و در پایان بگویید که تذکر داده شد بلکه علاج واقعه را پیش از وقوع باید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار