امیری گفت: با شروع تعطیلات موج مسافران زیاد می‌شود برای ورودی اماکنی چون آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی و حافظیه به تعداد نیروها اضافه می‌کنیم که مردم برای بازدید از این اماکن زیاد معطل نشوند.
کد خبر: ۵۷۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 08 March 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه: هرساله نزدیک به عید نوروز با توجه به افزایش تعداد مسافران و گردشگران صف ورودی اماکن گردشگری شیراز مخصوصا اماکنی چون آرامگاه سعدی و حافظیه طولانی شده و انتظار زیاد مشتاقان بازدید از این مکان‌ها نارضایتی آن‌ها را به دنبال خواهد داشت.

تقریبا از اواخر اسفندماه تا چندروز پس از تعطیلات نوروزی این صف‌ها در اماکن تاریخی و فرهنگی وگردشگری شیراز قابل مشاهده است.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس  اظهار داشت: باتوجه به ازدحام گردشگران و بازدیدکنندگان در مواقعی مانند ایام نزدیک به نوروز غیر از بلیط فروشی ثابت برای اماکن گردشگری پربازدید، کانکس‌های موقت برای بلیط فروشی اضافه می‌شود.

مصیب امیری گفت: از تقریبا بیست و هفتم اسفندماه که با شروع تعطیلات موج مسافران زیاد می‌شود برای ورودی اماکنی چون آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی و حافظیه به تعداد نیروها اضافه می‌کنیم که مردم برای بازدید از این اماکن زیاد معطل نشوند.

وی در خصوص روند نظارت برحسن اجرای کارتصریح کرد: قطعا نظارت‌های خوبی بر روند اجرای کار داریم. با اضافه شدن باجه های بلیط فروشی موقت، کاهش زمان انتظار و کوتاه شدن طول صف برای مردم هم قابل مشاهده است و تاثیر مثبت آن برای رفاه حال مردم مشخص خواهد بود. اما در کنار افزایش باجه‌های بلیط فروشی، به ظرفیت گرشگری اماکن هم باید توجه کرد. برخی اماکن گردشگری ما در یک ساعاتی ممکن است گنجایش پذیرش بیش ازحد گردشگر را نداشته باشد. اینکه بلیط فروشی را آنچنان زیاد کنیم و ازدحام مردم در مکان مورد نظربالا برود خیلی کمکی نمی‌کند. افزایش بلیط فروشی باید متناسب با ظرفیت مکان گردشگری باشد.

امیری خاطرنشان کرد: در مجموع شرایطی مهیا کردیم که خیلی مسایل و مشکلاتی که احیانا سال گذشته وجود داشته را رفع کنیم که مشروح این اقدامات را هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

تلاش‌های خوبی برای زیبا سازی مکان های هدف گردشگری شیراز و استان، ارائه خدمات به گردشگران، سهولت دسترسی مردم به این اماکن انجام شده است.

مشخصا درباره حافظیه که معمولا بازدیدکننده زیادی دارد، حداقل دوباجه بلیط فروشی در خیابان پیش بینی کردیم یک باجه هم قرینه باجه فعلی پیش بینی شده است.

علاوه بر آن یک باجه هم از طرف درب مقبره الشعرا پیش بینی کردیم که اگر خیلی ازدحام شد از آن درب هم آمادگی داریم که ورود مردم را تسهیل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار