استاندار فارس اعلام کرد:یکی از راه های یافتن راه حل برای مشکلات اجتماعی برقراری ارتباطی تنگاتنگ با کتاب و کتابخوانی است و باید عادت مطالعه در برنامه روزانه مردم گنجانده شود.
کد خبر: ۵۷۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 08 March 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس :اسماعیل تبادار افزود:‌امروزه به یقین می توان گفت چیزی که جامعه اسلامی ایران آن را گم کرده است و می تواند با دستیابی مجدد به آن سبک زندگی بهتری را تجربه و آسیب های گسترده اجتماعی خود را برطرف کند، برقراری ارتباطی تنگاتنگ با کتاب و کتابخوانی است.
وی ادامه داد:عادت مطالعه در برنامه روزانه مردم گنجانده و این امر در زندگی کودکان و نوجوانان این مرز و بوم نهادینه شود.
استاندار فارس افزود:‌گفت و گو درباره کتاب و کتابخانه به یکی از مهم ترین ابعاد فرهنگی و دغدغه تمام مسئولان برای دستیبابی به جامعه پویا، اثربخش و سالم، تبدیل شده است. موضوعی که شاید بیش از آنکه به آن عمل شود درباره گردهمایی ها و گفت و گوهای مفصل انجام شده است و این کمبودی است که تنها با طرح ریزی برنامه های کارآمد و اثرگذار در حوزه کتابخوانی جبران می شود.
تبادار اظهارداشت:‌خوشبختانه تأکید بر دریافتن اهمیت کتابخوانی نکته مهمی است که بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نیز به آن اشاره داشته و آن را حلقه مفقوده جوانان ایرانی دانسته است؛ به گونه ای که بر اساس منویات ایشان «عادت و روش های خوب زندگی همچون کتابخوانی یکی از ابعاد مهم سبک زندگی اسلامی است و باید مردم و جوان ها به کتابخوانی و نخبگان را به تولید کتاب تشویق کرد.
استاندار فارس اضافه کرد:‌اکنون در آستانه فرارسیدن سال نو و همزمان با 17 اسفند چهاردهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، برای نخستین بار شاهد طرح ریزی برنامه ای هدفمند و چشمگیر در سراسر کتابخانه های عمومی کشور هستیم. طرح ملی کتابخانه گردی در این روز و در 38 کتابخانه منتخب استان فارس به صورت همزمان با دیگر کتابخانه های عمومی سراسر کشور برگزار می شود.
وی بیان کرد:‌ این طرح می تواند نقطه عطفی در حوزه فرهنگی ایران زمین باشد تا شاید بتوان با اجرای برنامه های ملموس و کارآمد از این دست زمینه های پیوستن هرچه بیشتر مردم با کتابخانه های عمومی را که به یقین خاستگاه اندیشه، فرهنگ، بالندگی هر جامعه است، برقرار کنیم.
استاندار فارس از تمام مسئولان و مدیران ارشد دستگاه های دولتی و اجرایی استان و عموم فرهنگ واران و مردم شریف فارس دعوت کرد در روز 17 اسفند ماه با پیوستن به طرح کارآمد کتابخانه گردی، این اقدام فرخنده و نیک را به پویشی گسترده و چشمگیر تبدیل کنند و با حضور در کتابخانه های عمومی، با کتاب و کتابخوانی به استقبال بهار سبز اندیشه بروند.
طرح کتابخانه گردی هفدهم اسفند همزمان با کشور در استان فارس اجرا و 38 کتابخانه عمومی در استان برای این کار در نظر گرفته شد.
در این طرح از مردم برای حضور در کتابخانه های عمومی دعوت می شود و عضویت آنان رایگان است.
هفدهم اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار