مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از افتتاح دومین پروژه گردشگری بزرگ این استان بعد از شهرک سلامت در شهرستان مهر خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰ 08 March 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس عصردر مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث مجموعه گردشگری لاور مهر گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم گردشگری فارس است که در فضای ۳۵۰ هکتار احداث خواهد شد و بعد از شهرک سلامت بزرگترین پروژه گردشگری فارس خواهد بود.
وی با بیان اینکه یک هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای این پروژه پیش‌بینی شده است، افزود: برای این مجموعه ۵۰۰ نفر اشتغالزایی پیش‌بینی شده است و با توجه به اینکه بین چندین شهرستان قرار گرفته است، پیش بینی می‌شود استقبال خوبی از این مجموعه شود.
امیری با تصریح اینکه این مجموعه در حوزه سرمایه گذاری و صنعت در آینده می‌تواند خدمات مهمی را به مجموعه‌های مختلف ارائه دهد، گفت: جمعیت شهرستان‌های اطراف این مجموعه حدود ۵۰ هزار نفر هستند و افراد زیادی در این پروژه مشغول به فعالیت خواهند.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه در این مجموعه علاوه بر فضاهای گردشگری، تله کابین اقامتی و غیره پیش‌بینی شده است، گفت: مهر و عسلویه به عنوان یک منطقه صنعتی شناخته می‌شود اما از لحاظ فرهنگی و میراثی هم ظرفیت‌هایی دارند و در بررسی‌هایی که در سال ۷۸ در این منطقه صورت گرفت آثاری از دوران پیش از تاریخ در این منطقه به دست آمده است و در دوران هخامنشی مهم‌ترین آثارمان در منطقه مهر قرار دارد لذا این قابلیت‌ها ایجاب می‌کرد که چنین منطقه‌ای در این فضا طراحی شود.
وی یادآور شد: علاوه بر این یکی دیگر از پروژه‌های مهم در شهرستان، موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی شهرستان مهر است که ۷۱ اثر فرهنگی را آن را شناسایی کردیم و در کنار این مجموعه تاریخی و گردشگری زمینه‌ای را برای گردشگری منطقه فراهم خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار