از مسئولان محترم خواهشمندیم تدابیر ویژه ای در خصوص کیفیت و پخت نان نمایند برای مثال با برگزاری دوره هایی در خصوص شیوه های پخت نان با کیفیت و دعوت از خبره های این کار برای نانوایان و ملزم نمودن نانوایان برای رعایت استانداردها و بهداشت و شیوه های صحیح پخت نان و ... می توان در کیفیت بخشی آن اقدام کرد، البته در این بین کیفیت آرد موجود نیز می بایست ارتقاء یابد.
کد خبر: ۵۷۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 07 March 2018

تابناک فارس به نقل از مارگون:کیفیت نان در نانوایی های شهرستان سپیدان مدتی است به شکل چشمگیری کاهش یافته است به طوری که شهروندان وگردشگران از این وضعیت گلایه مند هستند. خشکی بیش ازحد نان ، تکه تکه شدن نان ها ، غیرقابل مصرف شدن نان در مدت زمان کوتاه ، خامی خمیر نان و وجود خمیرهای گلوله شده در نان از جمله مواردی است که مردم سپیدان به شدت از آن گله مند هستند .وضعیت پخت نان در سپیدان چند وقتی است رضایت بخش نیست و پخت نان های خمیر، سوخته و تیره صدای شهروندان این شهر را در آورده است.

نان همواره به عنوان یکی از نیاز های بشر است از این رو مصرف روزانه نان در سبد غذایی مردم مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته و همین باعث شده بحث تولید و توزیع آن هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد ولی مردم شهرستان سپیدان از کیفیت نان در این شهرستان رضایت ندارند.

سپیدان یکی از شهرستان های پرجمعیت وگردش پذیر فارس است که طبق آمارها مصرف نان در این شهرستان جایگاه ویژه ای در سبد خانوارها دارد و از این رو می توان گفت یکی از موضوعات مهمی که باعث شده مصرف نان و یا آمار نان در این شهرستان توریسم پذیر بالا برود بی کیفیتی و عدم نظارت جدی بر نانوایی های این شهرستان است. همین باعث شده مردم شاهد نان بی کیفیت بر سر سفره های خود باشند و می توان گفت تنور نان خشکی ها در کوچه و پس کوچه این شهرستان گواه این مدعا است. هرچند در سالهای اخیر در کارگروه آرد و نان این شهرستان برای ارتقای کیفیت نان تدابیر خاصی اتخاذ شده است اما با این همه، باز تغییر آنچنانی در کیفیت نان نشده است و همچنان نان بی کیفیت بر سر سفره های مردم سپیدان خودنمایی می کند.

وضع خراب نان این روزها گلایه شهروندان سپیدانی وگردشگران را بیشتر کرده است و این گلایه را می شود به راحتی در هنگامی که مردم برای خرید نان به نانوایی ها می روند، دید؛ به گفته آنان، با اینکه دولت هدفمندسازی یارانه ها و حذف یارانه نان را در راستای بهتر شدن کیفیت نان به مرحله اجرا گذاشت، اما نان همچنان با کیفیت پایین عرضه می شود، گاه خمیر، گاه ترش، گاه سوخته و گاهی ورنیامده است.

یکی از شهروندان سپیدانی در این باره می گوید: آنچه در خصوص نان پخت شده در شهرستان مشهود است رضایت بخش نبوده و عموم مردم سالهاست از کیفیت پخت نان رنج می برند بطوری که به جزء تعداد معدودی از نانوایی ها که نان آنها از کیفیت مناسبی برخوردار بوده بقیه قریب به اتفاق نانشان از کیفیت پایینی برخوردار است و جای سوال دارد چرا مسئولین امر سالیان سال این موضوع مهم را حل و فصل نکرده اند.

شهروند دیگری نیز در این باره می گوید: از مسئولان محترم خواهشمندیم تدابیر ویژه ای در خصوص کیفیت و پخت نان نمایند برای مثال با برگزاری دوره هایی در خصوص شیوه های پخت نان با کیفیت و دعوت از خبره های این کار برای نانوایان و ملزم نمودن نانوایان برای رعایت استانداردها و بهداشت و شیوه های صحیح پخت نان و ... می توان در کیفیت بخشی آن اقدام کرد، البته در این بین کیفیت آرد موجود نیز می بایست ارتقاء یابد.

با این حال هرچند مسئولان برای ارتقای نان در سطح شهرستان سپیدان اقداماتی انجام داده اند اما باید با نظارت مستمر بر کار نانوایی های سطح شهرستان رضایتمندی را برای مردم به همراه آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار