استاندار فارس: جایگاه فعلی را برای فارس کم می‌دانم استانی که در محصولات باغی رتبه اول و زراعی دوم را دارد و 10 درصد تأمین غذایی کشور را بر عهده دارد که با فارغ شدن از خام فروشی می‌تواند سطح صادرات غیرنفتی را بسیار گسترش دهد.
کد خبر: ۵۷۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 07 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:اسماعیل تبادار در هفتمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان استان فارس با تقدیر از تمام کسانی که گستره تولید و رضایت مصرف‌کننده را در نظر داشته‌اند، گفت: رعایت حقوق مصرف‌کننده در اولویت است و ای‌کاش در این همایش مصرف کنندگانی بودند که بیاناتی در این خصوص داشتند.

وی با بیان اینکه در دنیای توسعه‌یافته رسم این است که از بازار به تولید می‌رسند، افزود: تولیدکننده‌ها امروز در مؤلفه‌های مختلف از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

مقام عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه حساسیت ما در کشور و به‌ویژه فارس از بدو ورود بر روی تقویت تولید و رونق فضای کسب‌وکار و ارتقای تولید بوده است، تصریح کرد: نزدیک 32 هزار میلیارد تومان در پهنه صنعت و معدن پروژه‌هایی در دستور کار است که تمام این اعتبارات در این عرصه باید رصد و هزینه شود.

استاندار فارس افزود: قطعاً در امر تولید امروز در دنیا استانداردسازی محصولات بسیار مهم است چراکه مصرف‌کننده اول به کیفیت محصول نگاه می‌کند، ضمن اینکه تولیدکنندگانی که خدمات مناسبی را پس از فروش ارائه می‌دهند نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.

تبادار با اشاره به بازدید خود از واحدهای تولیدی استان فارس گفت: اگر کسی مجموعه فاتح صنعت یا ابزار کیمیا و... را نگاه کند، متوجه می‌شود که گستره تولید در این استان چگونه است، گرچه جایگاه صنعتی بالایی برای استان در نظر نگرفته‌اند، اما ظرفیت‌ها بالا است.

وی ادامه داد: جایگاه فعلی را برای فارس کم می‌دانم استانی که در محصولات باغی رتبه اول و زراعی دوم را دارد و 10 درصد تأمین غذایی کشور را بر عهده دارد که با فارغ شدن از خام فروشی می‌تواند سطح صادرات غیرنفتی را بسیار گسترش دهد.

این مقام مسؤول افزود: استانی که 3 میلیون تن محصولات باغی دارد متأسفانه در تولید کنستانتره توفیق نداشته است، محصولی یک بشکه آن به‌اندازه 20 بشکه نفت سودآوری دارد.

تبادار ادامه داد: محصولات را یا به‌صورت خام می‌فروشیم یا به علت نداشتن کارخانه فرآوری فروش گسترده نداشته و در کنار جاده‌ها کشمش می‌فروشیم!

وی با بیان اینکه کسانی که در راستای برند سازی و رضایت مصرف‌کننده قدم برمی‌دارند، کارشان قابل‌تحسین است، افزود: باید ببینیم چقدر می‌توانیم راه طولانی مقامات برجسته ملی و بین‌المللی را درراه تولید به دست آوریم.

استاندار فارس تصریح کرد: این حرکتی که طی آن تولیدکنندگانی که نوآوری به خرج دادند و رضایت مصرف‌کننده را جلب کردند و تقدیر می‌شوند باید به‌عنوان یک فرهنگ مناسب در سال‌های آینده مدنظر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار