دبیر دفتر فضای سبز دانشکده کشاورزی داراب گفت: داراب پتانسیل این را دارد که قطب گیاهان دارویی در کشور باشد و بر این اساس می‌توان برای راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی در دانشکده کشاورزی برنامه‌ریزی کرد.
کد خبر: ۵۷۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 06 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: کمال غلام پور در همایش ویژه منابع طبیعی در دانشکده کشاورزی داراب اظهار داشت: اقلیم داراب درزمینهٔ کشت گیاهان دارویی منحصربه‌فرد است و این موضوع ظرفیت بزرگی در سطح شهرستان محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه رزماری، به لیمو و اسطوخودوس بیشترین گونه‌های گیاهان دارویی هستند که در دانشکده کشاورزی داراب کاشته شده‌اند، افزود: سال گذشته ۱۵ گونه گیاه دارویی در دانشکده کشاورزی کشت شد، اسفندماه امسال نیز ۱۵ نمونه دیگر کاشته می‌شود و تا سال آینده امیدواریم تنوع این گونه‌ها به 50 نوع توسعه یابد.

دبیر دفتر فضای سبز دانشکده کشاورزی داراب با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حیطه سیستم راهبردی مدیریت سبز گفت: تعویض سیستم آبیاری شامل صرفه‌جویی در مصرف آب و سیستم کشت‌های آموزشی با استفاده از ابزار و تجهیزات متناسب از اقدامات صورت گرفته دررسیدن به روش‌های مطلوب جهت کاهش مصرف آب در کشاورزی بوده است.

غلامی اظهار داشت: اجاره زمین‌های زراعی و استفاده از پوشش‌های پلاستیکی، ایجاد گوراب با خاک‌برداری ۱۱۰ هزار مترمکعب و ذخیره ۳۰۰ میلیون لیتر آب ذخیره‌شده به‌عنوان حوضچه مصنوعی، ایجاد باغات نخل، احداث باغ گل محمدی با ۱۲ هزار اصله نهال در پهنه‌ای با وسعت سه هزار مترمربع به‌عنوان گیاهان مقاوم به خشکی و بومی داراب از برنامه‌های راهبردی مدیریت سبز به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: احداث باغ لیمو، احداث فضای سبز جدید با کشت درختان کنار، کاشت چمن و گیاهان پوششی مقاوم به خشکی نظیر لیپیا، ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی و استفاده از گیاهان زینتی در فضاسازی ساختمان دانشکده از دیگر اقدامات دفتر فضای سبز دانشکده کشاورزی است.

دبیر دفتر فضای سبز دانشکده کشاورزی داراب خاطرنشان کرد: تولید سرکه چوب، تولید ورمی کمپوست جهت احیای فضای سبز و مدیریت پسماند، جمع‌آوری زباله در دانشکده و برخی مناطق دیگر شهرستان توسط دانشجویان کشاورزی نوگشایی دو رشته خاکشناسی و باغبانی در مقطع کارشناسی همچنین نگارش یک‌صد مقاله علمی از موفقیت‌های این مجموعه آموزشی محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار