معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، با اشاره به اینکه واحدهای صنفی ملزم به درج قیمت کالا و همچنین ارائه برگ فروش (فاکتور) به خریداران هستند گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را از طریق سامانه 124 اطلاع دهند.
کد خبر: ۵۷۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 06 March 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد ابراهیم صداقت، افزود: طرح نظارت بر بازار نوروزی که از اوایل اسفندماه جاری با مشارکت 300 بازرس این سازمان و همچنین مجموعه اتاق اصناف آغاز شده و در حال اجراست تا بیستم فروردین 97 ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: شهروندان حتما از واحدهایی خرید کنند که برچسب قیمت بر روی کالاهای آنها درج شده و چنانچه تخلفی مشاهده کردند حتما اعلام کنند.
صداقت افزود: شهروندان پس از انجام خرید حتما از فروشنده درخواست فاکتور کنند تا این به یک فرهنگ تبدیل شود و واحد صنفی نیز خود را ملزم بداند که به عنوان حقوق مصرف کننده این کار را انجام دهد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: واحدهای صنفی حتما باید فاکتورهای خرید را در محل کسب آماده داشته باشند تا در صورت مراجعه بازرسان این معاونت آنها را ارایه دهند و چنانچه این فاکتورها را نداشته باشند تخلف محسوب شده و برای آنها پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال می شود.
وی گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، نظارت بر عرضه مواد غذایی به ویژه شیرینی، خشکبار و میوه و همچنین
دفاتر صدور بلیت اتوبوس و همچنین فعالیت دفاتر هواپیمایی و آژانس های مسافرتی را تشدید خواهیم کرد.
صداقت، با اشاره به تشدید نظارت بر رستوران ها اضافه کرد: هیچ رستورانی مجاز به گرفتن حق سرویس و همچنین مالیات بر ارزش افزوده بر روی نوشیدنی های صنعتی و کارخانه ای از مشتری نیست.
وی افزود: شهروندان، میهمانان و مسافران نوروزی چنانچه با هر گونه تخلفی مواجه شدند مراتب را از طریق سامانه 124 رسیدگی به شکایات و یا شماره تلفن 32340000 اتاق اصناف اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار