مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از اعتبارات حدود ۷۰۰ میلیاردی آموزش و پرورش در سال جاری تنها حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده که نشان از مشکل مالی بزرگ در آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۵۷۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ 03 March 2018

حمیدرضا آذری عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به موضوع کوچ روستاییان در برخی از مناطق مدارس خالی است و به خصوص در دوره متوسط اول شاهد این وضعیت هستیم.

وی ادامه داد: ۸۷۷ هزار دانش آموزش داریم که ۲۳۸ هزار نفر در روستا هستند که کل هزینه سالانه ایاب و ذهاب به طور مثال در متوسطه ۲۰ هزار دانش آموز باید از ایاب و ذهاب استفاده کنند که ۵۵ هزار تومان حساب کردیم و متوسطه دوم نیز ماهیانه ۷۰ هزار تومان، فنی و حرفه ای، استثنایی و .. باید ۳۳ میلیارد تومان پول به مدارس روستایی پرداخت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: در سال جاری نیز تاکنون نتوانستیم هیچ پرداختی به مدارس روستایی داشته باشیم که به طور حتم سال آینده در تحصیل دانش آموزان روستایی تاثیر خواهد داشت.

آذری ادامه داد: ۶۸۰ میلیارد تومان مانده اعتبارات است که از حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تنها حدود ۱۰۰ میلیارد پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: برخی از معلم های بازنشسته از فروردین ماه تاکنون دریافتی نداشته است و حتی ماهیانه ۳۰۰ هزار تومانی سربازمعلم ها نیز پرداخت نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: نباید فراموش کرد که سال آینده حدود ۶ هزار معلم کمبود خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در سال ۸۳ حدود ۹ میلیارد تومان سرانه داشتیم و امسال ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرانه داریم که جای نگرانی است.

آذری تاکید کرد: دانش آموز شبانه روزی نمی تواند گرسنه بخوابد و باید هرچه سریعتر فکری برای این وضعیت داشت و مسئولین کشوری باید نگاه ویژه ای داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار