مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت:برای اولین بار در کشور طرح جنگل کاری گونه کنار در ۴۵۰ هکتار آغاز شده است.
کد خبر: ۵۷۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 03 March 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: مهرزاد بوستانی صبح شنبه در نشست خبری فرارسیدن هفته منابع طبیعی افزود: خشکسالی چندسال اخیر از جمله مواردی بود که همه را به آبخیزداری حساس کرده است.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در امور را به عنوان یک اولویت قرار داده ایم و در این راستا بحث مستند سازی اراضی ملی را مد نظر قرار داده و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دارای سند تک برگ شده است.

مدیرکل منابع طبیعی فارس یادآور شد: موضوع اتفاع حریق و پیشگیری مد نظر بود که در سال ۹۳ حدود ۹ هزار هکتار دچار حریق شد که با شناسایی نقاط پرخطر و مشارکت مردم به حدود ۵۳۰ هکتار رسید.

بوستانی ادامه داد: موضوع آبخیزداری و آبخوان داری بسیار مهم و مورد تاکید است و عبور از خشکسالی تنها با این مهم ممکن است و در این راستا موضوع حضور خیرین را مد نظر قرار دادیم که ۴ طرح آبخیزداری با اعتبار حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در بحث جنگل کاری با مشارکت مردم به طور خودجوش شروع و در سال جاری ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار توسط مردم کاشت و بذرکاری شده که عموما در مناطقی انجام شده که در گذشته دچار حریق شده بود.

بوستانی ادامه داد: در استان فارس ۶۰۰ طرح مرتع داری فعال است که این مهم نیز با مشارکت خود مردم انجام می شود.

مدیر کل منابع طبیعی فارس در خصوص مشخص شدن اراضی شیب دار نیز گفت: بخش زیادی از عرصه منابع طبیعی در سالهای قبل دچار مشکل و تغییر شده است که علاوه بر مشخص شدن وضعیت مالکین به دنبال تبدیل این عرصه ها به درختکاری دیم هستیم.

بوستانی یادآور شد: با این کار مسائل حفاظت خاک رعایت شده و منبع درآمدی مشخص و معتبر نیز اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: برای اولین بار در کشور طرح جنگل کاری گونه کنار در ۴۵۰ هکتار آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی فارس تاکید کرد: در سال ۹۶ تا پایان بهمن ۲۸۹ مورد به مساحت ۸۱۴ هکتار پرونده زمین خواری داشتیم که بالاترین رقم ۴۵ هکتار بوده که از دست متصرفین خارج و ۲۵۰ مورد به وسعت ۷۹۰ هکتار نیز رفع تصرف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار