امام جمعه نی‌ریز گفت:مسوولان تحقیق کنند تا بدانند چند درصد مردم در رفاه هستند وآنان باید به این سمت توجه کنند نه اینکه ضعفا را تحقیر کنند.
کد خبر: ۵۷۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 03 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سیدمحمدفقیه در خطبه‌های  نمازجمعه نی‌ریز، اظهار داشت: خداوند، انبیاء و اولیاء دین به تقوای الهی سفارش کرده‌اند تا مردم قانون خداوند را مراعات کنند.

امام جمعه نی‌ریز ادامه داد: انجام گناه یعنی قانون‌شکنی در برابر خداوند، یعنی با خدای خود جنگیدن و امر خداوند بر زمین گذاشتن که این برای مسلمانان ننگ است.

فقیه گفت: اساس انقلاب ما قرآن است، انقلاب فرزند شما مردم است که آن را با چنگ و دندان باید نگه دارید و حفظ کنید و همه‌ ما در برابر آن وظیفه و تکلیف داریم که نگذاریم نااهلان آن را منحرف کنند و کشور به دست آنان بیوفتند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان عنوان کرد: همه باید در مقابل کسانی که برخلاف دین و انقلاب عمل می‌کنند، بایستیم و به افراد سودجو و مخالف دین اجازه ندهیم بر کشور مسلط شوند.

خطیب جمعه نی‌ریز خطاب به مسوولان گفت: وای بر شما اگر به مردم محروم پشت کنیم و رو به افراد ثروتمند بی درد بیاورید چرا که همه باید علی‌وار زندگی کنند و از علی رسم حکومت‌داری را بیاموزند.

وی ادامه داد: مسوولان تحقیق کنند تا بدانند چند درصد مردم در رفاه هستند وآنان باید به این سمت توجه کنند نه اینکه ضعفا را تحقیر کنند.

فقیه اظهار داشت: شما مردم همه کاره این کشور هستید و باید زنده باشید و ناله نکنید، قدر خود را بدانید و تابع دین باشید تا خداوند به شما عنایت کند.

امام جمعه نی‌ریزبا اشاره به روز وفات ام‌البنین و روز بزرگداشت و تکریم مادر شهدا مطرح کرد: در نی‌ریز حدود 100 مادر شهید داریم که باید نسبت به مادران و همسران شهدا قدردان باشیم چراکه فرزندانشان را جوری تربیت کردند که در مسیر انقلاب و اسلام قرار گرفتند و از مردم و کشورشان دفاع کردند.

وی با اشاره به روز14 اسفندماه، سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام راحل گفت: امام کمیته امداد را برای فقرا و مستمندان بصورت موقت تاسیس کردند تا زمانی که بتوانند برای خودشان درآمد داشته باشند به سختی زندگی نکنند و به زحمت نیفتند، اما امروزه کاری انجام نشده جز ترحم کردن که این هدف امام نبوده است.

فقیه ادامه داد: کمیته امداد و بهزیستی باید ایجاد اشتغال کنند نه ترحم تا مردم با کسب درآمد از شغل خود آبرومندانه زندگی کنند.

عضومجلس خبرگان با اشاره به ایام عید از مردم خواست تا به بچه‌های یتیم و بی‌سرپرست هم توجه کنند و نگذارند در این ایام آنان غصه بخورند و آه بکشند چرا که آه یتیمان همه را نابود می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار