امام جمعه اقلید با اشاره به پایان سال و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال، ازدواج و معیشت مردم به ویژه جوانان و تحصیل‌کرده‌ها، خطاب به دولت‌مردان گفت: به‌دوراز کلی‌گویی و شعار به مردم گزارش دهید که در این زمینه‌ها چه اقداماتی صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۷۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 03 March 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی از اهمیت و لزوم عدالت و رعایت آن در زندگی فردی و اجتماعی سخن گفت و اظهار داشت: رعایت عدالت در سیاست‌گذاری‌ها و روابط با دولت‌های مخالف و نیز در رابطه با دوستان، خانواده، اجتماع و... باید سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی به تأکید امام (ره) و مقام معظم رهبری بر عدالت اشاره و با استناد به آن عنوان کرد: پیشرفت بدون عدالت بی‌فایده است به طوری که اگر در جامعه عدالت حاکم نباشد، تمام موفقیت‌های علمی و عمرانی مورد چالش و دست‌آویز قرار می‌گیرد.

طالبی به نام‌گذاری سال‌ها به عناوین مختلف توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: لازم است که دولت‌مردان، توسط رسانه‌های ملی، کارهای انجام‌شده و موفقیت‌های کسب‌شده در این زمینه‌ها را به اطلاع مردم برسانند.

امام جمعه اقلید ادامه داد: مسؤولان جدا از کلی‌گویی و شعار به مردم بگویند که برای نسل جوان تحصیل‌کرده و اشتغال، ازدواج و معیشت جوانان چه کرده‌اند.

طالبی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این موارد اشاره و افزود: آیا اگر برای فلان پروژه، 100 میلیارد اعتبار گذاشته شد، ازدواج جوانان و تحصیل‌کرده‌ها ارزش آن را نداشت که همین مقدار برای آن در نظر گرفته شود؟

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه مسئله فرهنگ جامعه آن‌قدر اهمیت دارد که رهبر دلسوز ما فرموده‌اند «حاضرم جانم را فدای آن کنم»، عنوان کرد: مسؤولان پاسخ دهند که برای فرهنگ جامعه به جز کنسرت تاکنون چه کرده‌اند؟

طالبی اظهار نمود: نسل جوان ما امیدهای جامعه هستند که دشمن در کمین آن‌هاست ازاین‌رو باید در حفظ این سرمایه‌ها که به تعبیر مقام معظم رهبری، اداره نظام اسلامی را باید به آن‌ها بسپاریم، بکوشیم.

امام جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت امروز دنیای اسلام و جنایت‌هایی که داعش، آمریکا اسرائیل، آل سعود و... در کشورهای سوریه، یمن، بحرین، فلسطین و... اتفاق می‌افتد اشاره و عنوان کرد: دنیای اسلام را به یک انبار آتش تبدیل کردند.

طالبی هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری و نیز آغاز هفته احسان و نیکوکاری (از 14 تا 20 اسفندماه) را گرامی داشت و بر لزوم مساعدت و حمایت از نیازمندان تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار