آئین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و طرح معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران، بعدازظهر سه شنبه ۸ اسفند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شهرداران و دهیاران شهرها و روستاهای برتر این جشنواره ها در تالار وحدت در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷ 28 February 2018

 

 

در این مراسم شهر کاشان با سابقه چند هزار ساله عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران را به دست آورد و شهر جدید صدرا با سابقه حدود بیست سال به عنوان نخست شهر خلاق کتاب معرفی شد و مهندس ملک زاده شهردار صدرا لوح شهر خلاق را از دستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد، پس از صدرا شهرهای دزفول، مهاباد و یزد هم عنوان شهرهای خلاق را از آن خود کردند.

در چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران شهرهای اوز و شیراز از استان فارس هم حضور داشتند که نتوانستند عنوانی کسب کنند و تنها در بین بیست شهر قرار گرفتند.

همچنین روستای فهلیان از توابع شهرستان ممسنی عنوان برگزیده برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور را در بین بیش از یک صد روستا به دست آورد.

در حاشیه این مراسم عباس ملک زاده شهردار صدرا گفت: این عنوان اتفاق بزرگی برای شهر جدید صدرا و شهرداری است تا بتواند در آینده فرهنگ کتابخوانی را در بین شهروندان بیشتر ترویج دهد.

ملک زاده افزود: شهر صدرا حتی یک کتابخانه هم ندارد اما در چند ماه گذشته با انجام برنامه های متنوع در حوزه ترویج فرهنگ کتاب خوانی در مدارس، نمایشگاه کتاب، پارک ها و اماکن عمومی شهر،عقد تفاهم نامه با ادارات دولتی و سازمان های مردم نهاد توانست این عنوان را به دست آورد و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا سال آینده با ساخت و راه اندازی کتابخانه و انجام برنامه های متنوع دیگر عنوان پایتختی کتاب را به دست آوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار