احمد بن ناصر المحرزی وزیر گردشگری کشور عمان و هیات همراه در اولین روز از ورود خود به شهر شیراز از آثار تاریخی و فرهنگی این شهر بازدید کردند و برای گسترش تعاملات اعلام آمادگی شد.
کد خبر: ۵۷۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 27 February 2018

 

 المحرزی و هیات همراه روز دوشنبه ۷ اسفند ماه سال جاری با استقبال محمد ابراهیم فروزانی معاون گردشگری استانداری فارس، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، سید حسن خلیلی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه و دیگر مسئولین استانی به منظور تقویت و توسعه روابط گردشگری استان فارس و کشور عمان و همچنین بازدید از ظرفیتها و زیر ساختهای گردشگری سلامت شهر شیراز وارد شیراز شد.

بنا براین گزارش در دیدار معاون گردشگری استاندار فارس و مدیر کل میراث فرهنگی استان با وزیر گردشگری کشور عمان، توانمندی های زیر ساختهای گردشگری با ظرفیت حدود ۱۶ هزار تخت، وجود ۱۱ هتل ۴و۵ ستاره، استقرار سه فرودگاه بین المللی در استان ، ظرفیت های گردشگری منحصر بفرد تاریخی مربوط به ادوار مختلف تاریخی، فرهنگی ، ادبی، طبیعی و مذهبی استان گردشگری سلامت و توریسم درمانی شهر شیراز با دارا بودن ده‌ها بیمارستان مجهز فوق تخصصی در حوزه‌های قلب و عروق، کبد، جراحی چشم، جراحی پلاستیک، نازایی، مغز و اعصاب تشریح شد.

المحرزی وزیر گردشگری عمان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به شهر شیراز وجود آثار شاخص و شناخته شده تاریخی و جهانی، شرایط آب و هوایی سالم و مطلوب و پتانسیل شناخته شده پزشکی در حوزه خلیج فارس را مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد و آمادگی خود را در جهت گسترش تعاملات دوسویه در زمینه های مختلف گردشگری اعلام کرد.

هیئت عمانی در اولین روز سفر خود به شهر شیراز، از باغ جهانی ارم، ارگ کریم خان زند، مسجد وکیل، بازار تاریخی وکیل، سرای مشیر و فروشگاه های صنایع دستی دیدن کردند.

این هیئت در دومین روز سفر خود به شیراز از مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی پیوند اعضاء ۶۰۰ تختخوابی بوعلی سینا که به لحاظ ساخت، تجهیزو درمان کم نظیر است و بیمارستان کوثر با دارا بودن کلینک های تخصصی مختلف ازجمله قلب ، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، اطفال ، گوش و حلق و بینی ، پوست، زنان و زایمان، چشم و ... بازدید خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار