عملیات کنترل آفات و بیماری‌های عرصه‌های جنگلی در بیش از شش هزار هکتار از عرصه‌های استان فارس آغاز شد.رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، کمبود اعتبارات طرح‌های عملیاتی - اجرایی در حوزه گیاه پزشکی منابع طبیعی استان را از مهمترین مشکلات و چالش‌های فرا روی این بخش اعلام کرد و اظهار داشت: تخصیص اعتبارات لازم برای افزایش فعالیت‌های بخش گیاه پزشکی و اجرای طرح‌های احیایی و اصلاحی در عرصه‌های طبیعی و جنگلی نقش بسزایی در این راستا دارد.
کد خبر: ۵۷۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 26 February 2018

محمد صالحی نیا رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با شناسایی کانون‌های آلوده به آفات و بیماری‌های درختان جنگلی عملیات کنترل در عرصه‌های استان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: از مهمترین آفات و امراض درختان جنگلی استان آفت تشی، بیماری‌های زغالی، پروانه‌های جوانه خوار و گزنده بلوط، گیاه نیمه انگلی دارواش، سوسک‌های چوبخوار، زنگ بنه و پروانه برگخوار سفید بلوط است.

صالحی نیا با بیان اینکه با مشارکت و اشاعه فرهنگ حفاظت از جنگل‌ها می‌توان از خسارت‌های جبران ناپذیر به منابع و عرصه‌های طبیعی جلوگیری کرد، ادامه داد: در حال حاضر اکثر درختان جنگلی مناطق کازرون، سپیدان، ممسنی، رستم، کامفیروز و ارسنجان که درگیر با این آفات هستند با اقدامات مراقبتی تحت کنترل قرار دارند.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، کمبود اعتبارات طرح‌های عملیاتی - اجرایی در حوزه گیاه پزشکی منابع طبیعی استان را از مهمترین مشکلات و چالش‌های فرا روی این بخش اعلام کرد و اظهار داشت: تخصیص اعتبارات لازم برای افزایش فعالیت‌های بخش گیاه پزشکی و اجرای طرح‌های احیایی و اصلاحی در عرصه‌های طبیعی و جنگلی نقش بسزایی در این راستا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار