چند روزیست که جمع آوری تصاویر شهدای گرانقدر دفاع مقدس در سطح شهر شیراز آغاز شده است و این موضوع باعث حاشیه سازی و ایجاد سوال برای مردم گردیده است. حالا شهرداری شیراز در پاسخ به این شبهات گفته که جهت نوسازی تصاویر این اقدام را انجام داده است.
کد خبر: ۵۷۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 24 February 2018

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: جمع آوری بنرهای شهدا در شیراز برای نوسازی تصاویر و قاب بنرهای شهدا در این شهر است.

دکتر میرزاوند ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهدا، جمع آوری تعدادی از بنرهای تصاویر شهدا را اقدامی معمول جهت نوسازی این تصاویر در آغاز سال نو دانست و گفت: اگر قرار است شهر شیراز به استقبال بهار و سال نو برود چه بهتر که این کار با زیباسازی و غبار روبی تمثال مبارک شهدا انجام شود چراکه مدد گرفتن از ایثارگران عرصه های جهاد و شهادت در آستانه نوروز حال ما را احسن الحال می کند

وی جوسازی برخی شبکه های اجتماعی علیه نیروهای خدوم شهرداری را نوعی بی اطلاعی و ظلم به زحمت کشان عرصه خدمات شهری تلقی کرد و گفت: متأسفانه دوشب پیش عده ای بر اثر بی اطلاعی و سو برداشت ،خلوت تنهایی شهدا را به هم زده و تعویض و نوسازی تصاویر شهدا را جور دیگری برداشت کردند، نوسازی تصاویر شهدا کمترین وظیفه سازمان سیما و منظر شهری برای آذین بندی سال نو است به همین منظور این سازمان براساس قراردادی که با پیمانکار خود داشته اقدام به جمع آوری و نصب بنر تصاویر شهدا کرده تا ادای احترامی به چشم و چراغ ملت ایران کرده باشد.

وی افزود: متحد الشکل کردن و یکسان سازی سیما و منظر شهری در دستور کار این سازمان قرار داشته و زیبا سازی قاب تصاویر شهدا نیز از جمله برنامه های جدید سیما و منظری شهری است. لذا ترمیم قاب تصاویر یاد شده به همراه نوسازی آنها براساس قراردادی که با بخش خصوصی در سنوات گذشته منعقد شده بود، ادامه داشته و این اتفاق، رویداد جدیدی نیست و به نظر می رسد این تلاش باید ارج نهاده شود چراکه همه ما وامدار خون شهدا هستیم و هرگونه خدمت برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان کوچکترین وظیفه ما ست.

رئیس سازمان سیما و منظر شهری شهرداری شیراز با یادآوری این نکته که مجموعه شهرداری نصب تصاویر شهدا در سطح شهر و جانمایی آنها را در راستای زنده نگه داشتن مقام و یاد شهدا انجام داده گفت: امام شهدا، شهادت را هنر مردان خدا دانست. هنر ما نیز باید این باشد که تا ابد یاد، نام و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و تصاویر این عزیزان را از گزند باد و خاک و باران و آفتاب مصون نگه داریم طبیعی است که تصاویر نصب شده شهدا در سطح شهر به مرور زمان رنگ می بازد و آسیب می بیند، بنابراین تعویض تمثال مبارک شهدا نباید عامل بهانه جویی برای برخی باشد، بلکه برعکس تعویض و نصب 965 بنر تصویر شهدا و آماده سازی 200 تصویر دیگر از شهدای گرانقدر سال های دفاع مقدس هرگونه نگرانی را برای حفظ و پاسداشت یاد و خاطره شهدا از بین می برد.

وی خاطر نشان کرد: عملیات تعویض تنها برای بنرهایی انجام شد که طی سال های گذشته نصب شده بود و به مرور زمان دچار آسیب دیدگی شده و نیاز به تعویض داشتند لذا تاکید می کنیم که تصاویر ارتباطی با یادواره شهدای مدافع حرم نداشته و اتفاقا شهرداری شیراز در تهیه و نصب تصاویر این یادواره مشارکت فعالی داشته و حمایت معنوی و مادی خود را از این یادواره دریغ نداشته است ،لذا نباید تعویض تصاویر فرسوده شهدا را با موضوع یادواره شهدای مدافع حرم ربط داد.

دکتر میرزاوند در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری شیراز بر روح پرفتوح همه رزمندگانی که رفتند تا بمانند سلام می فرستد و به آنها اطمینان خاطر می دهد که عکس خواسته ها و آرمان هایشان عمل نمی کند. بر این باوریم که اگر تصاویر این عزیزان در معابر شهرمان نباشد یعنی هیچ کاری نکرده ایم. اگر داعیه مدیریت خدمتگزار را داریم بهترین الگویی که می تواند نصب العین همه ما باشد همین تصاویر عزیزانی است که خدمت به خلق خدا را در عمل به اثبات رساندند. لذا اگر خدای ناکرده در جمع آوری و نصب تمثال مبارک این عزیزان هم قصوری صورت گرفته باشد با مقصران برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار