مدیرکل آموزش و پرورش فارس از پیش بینی بیش از ۱۳ هزار کلاس درس در استان برای میزبانی از میهمانان فرهنگی نوروز ۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۵۶۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 22 February 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش وپرورش فارس با اشاره به فعالیت سامانه ثبت نام رزرو اینترنتی میهمانان نوروزی فرهنگی از ۴ اسفند امسال، گفت: با توجه به استقبال خوب مهمانان نوروزی از رزرو اینترنتی، امسال تا ۷۰ درصد از ظرفیت مدارس استان فارس به این موضوع اختصاص داده شده است.

وی افزود: فرهنگیانی که قصدسفر به شیراز و استان فارس را دارند با مراجعه به سامانه مهمانان فرهنگی به آدرس اینترنتی eskan.medu.ir می‌توانند نسبت به رزرو محل اسکان اقدام کنند.

آذری با اشاره به آمادگی ستاد اسکان فرهنگیان استان فارس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی گفت: امسال در استان ۱۳ هزار و ۴۷۲ کلاس درس در قالب بیش از یک هزار ۶۸۰ مدرسه استان برای اسکان از زائران و مهمانان فرهنگی در نوروز پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: علاوه بر مدارس و کلاس‌های درس، ۳۶ سالن ورزشی، ۳ خوابگاه دانشگاهی، ۳ خوابگاه دانش آموزی، ۳ خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب آمادگی ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان را دارد.

وی بیان کرد: در نوروز ۹۷، اسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی در استان فارس و شیراز در سه گروه "ویژه، الف. و ب" شامل: ۴۸۰ کلاس ((ویژه))، ۴۹۶۲ کلاس گروه ((الف)) و ۸۰۳۰ کلاس گروه ((ب)) انجام خواهد شد.

رییس ستاد اسکان مهمانان نوروزی فرهنگی آموزش وپرورش فارس تصریح کرد: خوابگاه‌های دانش آموزی و دانشجویی محل اسکان گروه ((ویژه)) با امکانات تخت خواب، پتو، فرش، یخچال، تلویزیون و حمام، مدارس و کلاس‌ها گروه ((الف)) دارای تمامی امکانات به جز تخت خواب و گاهی تلویزیون است و در گروه ((ب))، امکانات یخچال و تلویزیون به صورت مشترک وجود دارد و سایر امکانات به جز تخت خواب در اختیار مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی است.

آذری گفت: براساس آخرین اطلاعات این میزان آماده سازی باعث شده که استان فارس بیشترین ظرفیت پذیرش واسکان مهمانان فرهنگی را در کشور دارا باشد.

وی گفت: فعالیت ستاد اسکان در آموزش و پرورش فارس به صورت شبانه روزی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه تمامی مراکز اقامتی آموزش و پرورش فارس در نوروز ۹۷ تحت پوشش ۳ نوع بیمه قرار گرفتند، تصریح کرد: این بیمه‌ها شامل بیمه آتش سوزی، مسئولیت مدنی و حوادث است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار