رئیس اتاق بازرگانی شیراز:اگر ارائه گواهی سوءپیشینه از فرآیند راه‌اندازی کسب‌وکار در ایران حذف شود، امکان ارتقای حدود ۳۰ رتبه فضای کسب‌وکار ایران در عرصه بین‌المللی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: عمده جواب‌های گواهی سوءپیشینه، مساعد و مثبت است اما زمان انجام کار را طولانی می‌کند که اگر این مشکل در حوزه اقتصاد حل شود، تأثیر مؤثری بر شرایط کسب‌وکار کشور می‌گذارد.
کد خبر: ۵۶۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 21 February 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: جواد رازقی بعدازظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: با همکاری مناسب دستگاه قضایی و اتاق شیراز، مشکل ممنوع‌الخروجی 9 فعال اقتصادی استان فارس حل‌وفصل شد.

وی با تأکید بر حمایت از واحدهای تولیدی از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: امروز با جرات می‌توان گفت که مشکل واحدهایی که به اتاق بازرگانی شیراز مراجعه کرده‌اند را پی گیری کرده و در حد توان در حل‌وفصل آن تلاش شده است.

رازقی همچنین گفت: از شهرداری شیراز انتظار داریم که واحدهای تولیدی را از پرداخت عوارض از تابلوهای کسب و پیشه معاف کند.

رئیس اتاق شیراز با بیان اینکه در حال حاضر فضای کسب‌وکار استان فارس بین رتبه یک تا پنج کشور قرار دارد، افزود: پیش‌ازاین در رتبه 27 قرار داشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه اگر ارائه گواهی سوءپیشینه از فرآیند راه‌اندازی کسب‌وکار در ایران حذف شود، امکان ارتقای حدود ۳۰ رتبه فضای کسب‌وکار ایران در عرصه بین‌المللی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: عمده جواب‌های گواهی سوءپیشینه، مساعد و مثبت است اما زمان انجام کار را طولانی می‌کند که اگر این مشکل در حوزه اقتصاد حل شود، تأثیر مؤثری بر شرایط کسب‌وکار کشور می‌گذارد.

رازقی در همین رابطه اظهار داشت: رئیس اتاق ایران در قالب نامه‌ای از قوه قضائیه درخواست کرد استعلام گواهی سوءپیشینه از فرآیند راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور حذف و یا برخط شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار