استاندار فارس با تاکید بر اینکه از مشکلات واحدهای تولیدی در این استان اشراف دارد، تاکید کرد که نسبت به هیچ یک از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در فارس بی‌تفاوت نبوده و نیستیم .
کد خبر: ۵۶۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 21 February 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا: اسماعیل تبادار چهارشنبه 2 اسفند در شورای گفت‌وگوی استان فارس با بیان اینکه کسی نمی‌خواهد فضای کسب‌وکار و مجموعه‌های کارآفرینی با مخاطراتی مواجه شود، گفت: اگر دستگاه‌های متولی موظف به حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و سرمایه‌گذاران باشند، نیازی به تشکیل کارگروه نخواهد بود .

وی با تاکید بر کاه کارگروه‌های مربوط به رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی استان، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با دید مثبت تسهیلات کارآفرینان را تامین کنند .

استاندار فارس با بیان اینکه شورای گفت‌وگو فرصتی مناسب برای حل بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی است، ابراز امیدواری کرد که وضعیت فارس در زمینه بهبود فضای کسب و کار و بخش خصوصی در کشور ارتقا یابد .

وی با یادآوری مجدد این مطلب که بنده در جریان همه مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان هستم، گفت: متاسفانه امروز در کشور گرفتار ابعاد مختلف سیستم بیمه‌ای، بانکی و...هستیم و سرمایه در گردش تعریف شده با سود بازگشت همخوانی ندارد .

استاندار فارس با اشاره به ثابت بودن برخی مؤلفه‌های رتبه‌ای بخش خصوصی استان در فصول مختلف سال توسط مرکز پژوهش‌های اسلامی و اتاق بازرگانی ایران، خاطرنشان کرد: جامعه آماری تنها در یک سال می‌تواند گویای وضعیت موجود باشد و پس از آن باید شاخص‌های دیگری در این نمونه آماری به کار گرفت .

رئیس اتاق بازگانی شیراز نیز در این جلسه پس از ارائه گزارشی از وضعیت فعلی بخش خصوصی و شاخص‌هایی چون بهبود فضای کسب و کار، تسهیلات بانکی، بیمه‌ای، نقدینگی و...تصریح کرد: امروز فعال اقتصادی که در فارس ادعا کند که مشکلاتی دارد که مربوط به خود استان بوده و حل نشده، وجود ندارد و یا بسیار اندک است .

جمال رازقی، عنوان کرد: با اهتمام ویژه‌ای که دستگاه‌های دولتی در رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری داشته‌اند، امروز شاهد مرتفع شدن بخش زیادی از مشکلات سرمایه‌گذاران هستیم. در این راستا هفته گذشته مشکل ممنوع‌الخروجی 9 فعال اقصادی با همکاری ویژه دستگاه قضایی برداشته شد .

 اخذ عوارض غیرقانونی از تابلوهای کسب، پیشه و تجارت توسط شهرداری شیراز یکی از دسوتر کارهای این جلسه بود که طبق حکم دیوان عدالت اداری نباید وجهی دریافت شود .

معاون مالی و اداری شهرداری شیراز در این رابطه بیان کرد: شهرداری یک نهاد خدماتی است که سرویس‌های مختلفی را به شهر و شهروندان ارائه می‌کند.از این رو طبق قانون شوراها و شهرداری‌ها، تمام کسانی که دارای کسب و کار هستند، می‌توانند سردرب محل کسب خود به اندازه عرض محل و ارتفاع حداکثر یک و نیم‌متری تابلو به صورت رایگان نصب کنند .

محمدحسن اسدی گفت: در صورت تخلف از این میزان قانونی، به دلیل ایجاد ناموزونی در سیمای شهر براساس مصوبه شوراها مشمول جریمه، و بهای خدمات مازاد می‌شوند .

به دلیل اقناع کافی برای اجرای رای دیوان عدالت اداری، این دستور کار به پیشنهاد استاندار فارس مقرر شد طی نشستی با اتاق اصناف استان، شهرداری شیراز، معاونت اقتصادی و منابع انسانی استانداری فارس و دبیرخانه اتاق بازگانی شیراز به نتیجه‌ی مشخصی برسد و در جلسه آتی شورای گفت‌وگو ارائه شود

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار